کد خبر 1600247
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
گمانه‌زنی‌ها از سفر هفته آینده ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان

منابع آگاه از برنامه‌ریزی برای سفر رسمی ولیعهد عربستان به اسلام‌آباد در هفته آینده خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، دولت این کشور در تکاپوی نهایی کردن برنامه‌های مرتبط با میزبانی از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی است تا جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان شخصا ناظر این برنامه‌ها است و حتی برای رسیدگی به این سفر در اسلام‌آباد ماند و معاونش را برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا فرستاد.

این اولین سفر ولیعهد عربستان به پاکستان در پنج سال گذشته خواهد بود. وی آخرین بار در فوریه ۲۰۱۹ به اسلام‌آباد سفر کرد. بن سلمان قرار بود سال گذشته به عنوان بخشی از سفرهای منطقه‌ای خود به پاکستان سفر کند اما این بازدید در آخرین لحظات لغو شد.

منابع دیپلماتیک در اسلام‌آباد گفتند: در این سفر سومین دیدار رسمی بین شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در یک دوره پنج هفته‌ای صورت می‌گیرد. پیشتر نخست وزیر پاکستان در اولین سفر خارجی خود (در روزهای پایانی ماه رمضان) به عربستان رفت و با ولیعهد سعودی دیدار کرد. شهباز شریف هشتم اردیبهشت امسال نیز به ریاض رفت و در خلال اجلاس مجمع جهانی اقتصاد با محمد بن سلمان دیدار کرد.

براساس گزارش‌ها، پیش از سفر آتی ولیعهد سعودی به اسلام‌آباد قرار است وزرای بازرگانی و نفت پاکستان به عربستان بروند تا رایزنی‌ها برای نهایی‌سازی قراردادهای جدید تجاری و سرمایه‌گذاری با طرف سعودی صورت گیرد.

بازدید ولیعهد سعودی در حالی برنامه‌ریزی شده است که تعاملات اخیر دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت جدید پاکستان افزایش یافته است. منابع خبری اعلام کردند که تاریخ نهایی سفر ولیعهد عربستان در حال بررسی است و احتمالا در هفته آینده تاریخ سفر قطعی از طرف ریاض به اسلام‌آباد اعلام خواهد شد.

سفرهای مسئولان پاکستان و عربستان سعودی به پایتخت‌های یکدیگر در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است. پس از سفر شهباز شریف به عربستان در اواسط فروردین یک هیات بلندپایه سعودی به ریاست وزیر خارجه این کشور به اسلام‌آباد اعزام شد.

پس از آن در اواسط ماه آوریل، نخست وزیر پاکستان عازم عربستان شد. ریاض همچنین هیات سرمایه‌گذاری بلندپایه خود را برای بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری در پاکستان به اسلام‌آباد فرستاده است.

قرار است هیاتی از وزیران پاکستان متشکل از وزیر نفت و انرژی نیز اواخر این هفته عازم عربستان سعودی شود.

رسانه‌های پاکستانی گزارش می‌دهند که سفر آتی ولیعهد عربستان بر سرمایه‌گذاری کلان در پاکستان متمرکز خواهد شد و اسلام‌آباد تلاش می‌کند تا تفاهم دیدار سران دو کشور در مکه را برای جذب سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان به ارزش ۵ میلیارد دلار محقق کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس