تا نابودی کامل تررویست‌های سوریه، حملات ادامه دارد

یک مقام روسی در سوریه گفت که حملات دقیق هوایی این کشور به مواضع تروریست‌ها، تا نابودی کامل آن‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، دریاسالار «اولگ گورینوف»، رئیس «مرکز روسی آشتی در سوریه» گفت که روسیه با حملات دقیق هوایی، نقاط تجمع تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» در استان ادلب در شمال غرب سوریه را هدف قرار داده است.

او به خبرگزاری تاس روسیه گفت که این حملات با سلاح‌های بسیار دقیق در منطقه «سرجه» در مناطق «کاهش تنش» در ادلب انجام شده است. جایی که تروریست‌های «هیئه تحریرالشام» (جبهة النصره سابق) در آن‌جا مستقر هستند.

این حملات از روز یکشنبه، چهارم تیر آغاز شده است؛ وزارت دفاع سوریه در این روز خبر داد که با همکاری نیروی هوایی روسیه، حملاتی را علیه تروریست‌ها در ادلب انجام داده است. البته به گفته وزارت دفاع سوریه، شروع کننده درگیری‌ها، تروریست‌های جبهة النصره بودند؛ به طوریکه طی حملات موشکی و راکتی آن‌ها در روز جمعه به غرب استان حماه و شمال استان لاذقیه، چهار غیر نظامی از جمله دو کودک جان باختند، حملاتی که بهانه لازم به ارتش سوریه برای آغاز مرحله جدید جهت برچیدن پرونده تروریست‌های ادلب و حلب را فراهم کرده است.

«اولگ گورینوف» در ادامه سخنان خود از گروهک‌های مسلح تروریستی خواست تا حملات خمپاره‌ای به پایگاههای ارتش سوریه و زیرساخت‌های غیرنظامی را متوقف کنند.

او تأکید کرد: «حملات هوایی بسیار دقیق تا غلبه کامل بر گروههای مسلح در ادلب ادامه خواهد داشت». به گفته این مقام روسی در این حملات مقرهای فرماندهی و انبارهای تسلیحاتی تروریست‌ها به وسیله پهپادها منهدم شده است و ۱۸ تروریست نیز به هلاکت رسیده‌اند.

رسانه‌های روسی نیز شب گذشته ویدئویی از انهدام دقیق یک مقر تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» در استان ادلب منتشر کردند که به وسیله پهپاد انجام شد، این مقر در زیر زمین حفر شده بود که به طور کامل منهدم شد.

همزمان به گفته وزارت دفاع سوریه، دهها نفر از تروریست‌ها در حملات روز یکشنبه کشته و انبارهای مهمات آنان منهدم شده است. جنگنده‌های ارتش روسیه نیز در چند نوبت، مقرهای تروریست‌های تحریرالشام و «حزب الاسلامی الترکستانی» را در ادلب، لاذقیه و حلب بمباران کردند.

در واکنش به این حملات، گروهک هیئه تحریر الشام دستور داد که مقرهای باقیمانده این گروه تروریستی برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن توسط نیروی هوایی روسیه و سوریه، تخلیه شود. منابع محلی نیز در آن برهه گفتند که همه ایست‌وبازرسی‌های تحریر الشام در اطراف ادلب، خالی از عناصر این گروه شده است.

دور دیگر حملات روز سه شنبه (شش تیر) آغاز شد و در این حملات، به گفته منابع روسی چهار پست فرماندهی و انبار تسلیحات گروه‌های تروریستی منهدم شده و ۶۵ تروریست نیز از پای درآمدند.

تا نابودی کامل تررویست‌های سوریه، حملات ادامه دارد

هیئه تحریر الشام که متشکل از چند گروهک کوچک است، مهم‌ترین مجموعه باقی مانده از تروریست‌هاست که پس از ۱۲ سال بحران مناطقی هرچند کوچک در شمال استان ادلب و بخش‌هایی از حلب را در اشغال خود دارد.

آغاز دور جدید حملات روسیه و سوریه، در شرایطی است که بخش قابل توجهی از بحران سوریه پایان یافته است، دمشق به اتحادیه عرب بازگشته و کشورهای عربی پس از ۱۲ سال به دنبال بهبود روابط با سوریه هستند، ترکیه نیز با چرخشی قابل توجه، با واسطه قرار دادن روسیه تلاش دارد یخ روابط با دمشق را آب کند. در این میان تروریست‌های اجاره‌ای وابسته به ترکیه درمانده و خشمگین هستند و علیه عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق هر از گاهی دست به تظاهرات می‌زنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 1
    مثل اینکه ترکیه در کودتای واگنر دست داشته و به نوعی روسبه انتقام میگیرد. دریاسالار «اولگ گورینوف»، گفت که روسیه با حملات هوایی، تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» در استان ادلب را هدف قرار داده است.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 5
    جرات داره به تروریست‌های کرد حمله کنه
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      جرات؟ تروریستای کرد که داعش لهشون کرد در حد روسیه هستن؟ ههه...
    • رضایی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 0
      تروریست .کرد و عرب و .. نداره ؛ پاش بیفته حالا روسیه نه ایران و یا .. .اونها رو راهی جهنم میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس