ایران و چین؛ محور رایزنی نتانیاهو و هیات کنگره آمریکا

منابع خبری امروز (سه شنبه) از دیدار و گفت‌وگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هیئتی از کنگره آمریکا درباره موضوع صلح آمیز هسته‌ای ایران و سفر احتمالی نتانیاهو به چین خبر دادند.

به گزارش مشرق، وبسایت صهیونیستی "آی۲۴نیوز" در این باره اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با هیاتی از کنگره آمریکا شامل اعضای احزاب جمهوری خواه و دموکرات دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، این دیدار تحت نظارت لابی صهیونیستی در آمریکا موسوم به (آیپک) برگزار و روی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و فناوری هوش مصنوعی متمرکز بود.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر اسرائیل از اعضای هیات کنگره آمریکا به دلیل حمایت بی دریغ از کابینه اسرائیل و حمایت مطلق آنها از امنیت اسرائیل تشکر کرد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو به اعصای هیات کنگره اطلاع داد که دعوت نامه‌ای برای سفر به چین دریافت کرده است، اما آمریکا همیشه متحد اصلی و ضروری تل‌آویو باقی خواهد ماند.

سفر احتمالی نتانیاهو به چین درحالی مطرح می شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن نتانیاهو در هفت ماه پیش از او برای سفر به آمریکا دعوت نکرده است. این امر خشم نتانیاهو را به همراه داشته و او از وزیرانش خواسته است که از ملاقات رسمی با همتایان آمریکایی خود تا زمانی که خودش به کاخ سفید دعوت نشود، خودداری کنند.

اخبار سفر احتمالی نتانیاهو به پکن در حالی در رسانه های مختلف مطرح است که روزهای ۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه امسال نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین سفری خبرساز و مهم به پکن داشت و با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین هم ملاقات کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس