وزارت خارجه پاکستان دیپلمات ارشد آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به بیانیه مشترک واشنگتن و دهلی‌نو در جریان سفر نخست وزیر هند به ایالات متحده، معاون سفارت آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد.

به گزارش مشرق از روابط عمومی وزارت خارجه پاکستان، در جلسه احضاریه دیپلمات ارشد آمریکا، نگرانی‌ها و ناامیدی پاکستان از اشاره‌های بی‌جا، یک جانبه و گمراه‌کننده علیه این کشور در بیانیه مشترک سران هند و آمریکا به طرف ایالات متحده منتقل شد.

وزارت خارجه پاکستان افزود: به دیپلمات ارشد آمریکا تاکید شد که ایالات متحده باید از صدور بیانیه‌هایی که ممکن است به عنوان تشویق یک سنت بی اساس و با انگیزه سیاسی هند علیه پاکستان تلقی شود، خودداری کند.

اسلام‌آباد همچنین تاکید کرد که همکاری‌های ضد تروریسم میان پاکستان و ایالات متحده به خوبی پیشرفت کرده است و یک محیط توانمند، با محوریت اعتماد و تفاهم برای تحکیم بیشتر روابط دو کشور اجتناب ناپذیر است.

بیانیه مشترک سران آمریکا و هند در جریان سفر رسمی نارندرا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن و مطالبه آنان از پاکستان برای برخورد قاطع با تروریسم خشم دولتمردان پاکستانی را برانگیخته است.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور اشاره خاص به پاکستان در بیانیه مشترک ایالات متحده و هند را غیرموجه، قضاوت یکطرفه و گمراه‌کننده می‌داند.

واکنش مقامات پاکستانی به مواضع آمریکا همچنان از عمق اختلافات دو کشور در خصوص اوضاع منطقه و تشدید تنش‌های دیرینه پاکستان با همسایه شرقی خود هند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    امریکا کار به کسی ندارد فقط دنبال حفظ منافع خود است همین! بهر شکل وبا هرنتیجه برای دیگران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس