بازداشت چهار متهم تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در رامسر

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی مازندران گفت: چهار متهم در ارتباط با تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی که منجر به فوت ۲ نفر در رامسر شد، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ سید جعفر ساداتی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رامسر در پی فوت و مصدومیت چهار نفر به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران با شناسایی عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی و سمی در عملیاتی ضربتی چهار متهم این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی مازندران همچنین با اشاره به کشف ۱۱۸ بطری نیم لیتری الکل تقلبی و مسموم از این متهمان، از پلمب یک واحد دامپزشکی نیز در این ارتباط خبر داد.

سرهنگ ساداتی، مصرف الکل را موجب افزایش رفتارهای ضد اجتماعی و خشونت‌های بین فردی عنوان کرد و افزود: این افراد بی‌محابا به دیگران آسیب می‌رسانند و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند، به ویژه افراد الکلی اغلب اعضای خانواده خود را آماج خشم و خشونت قرار می‌دهند. «قانون گریزی» نیز بین افرادی که الکل مصرف می‌کنند، بسیار شایع است.

وی تصریح کرد: افزایش شانس ابتلا به «فشار خون» و انواع سرطان‌ها از جمله «سرطان کبد» نیز از جمله دیگر عوارض مصرف مشروبات الکلی است. همچنین مطالعات عصب‌شناختی نشان داده که ۵۰ تا ۷۰ درصد الکلی‌ها دچار «بدکارکردی» و حتی «آسیب ماندگار مغزی» می‌شوند.

مرگ با مصرف مشروبات الکلی دست ساز که موضوع آن گاه در فضای مجازی و رسانه ای منتشر می شود از آن دست اخباری است که باید تغییر رفتار اجتماعی را رصد کند و تلنگری به تصمیم گیران و مسوولان جامعه برای ورود به شرایط بحران باشد.

این حادثه در روزهای گذشته در استان البرز علاوه بر مسمومیت ۱۸۰ نفر به مرگ ۱۷ نفر و در رباط کریم به مرگ ۶ نفر و در استان هرمزگان به مسموم شدن ۱۱ نفر منجر شده است و امروز نیز دومینوی فوت مشکوک ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور با مرگ سه نفر به شهرستان های رامسر و آمل در استان مازندران رسید.

انتشار خبر مرگ با مصرف مشروبات الکلی دست ساز در رسانه ها و فضای مجازی استان های کشور از آن دست اخباری است که به تاکید کارشناسان امر باید هشدار آن را جدی گرفت و با اطلاع رسانی بیشتر جوانان به سمت مصرف آن نروند و متولیان و مسوولان فرهنگی کشور نیز برای رفع این دغدغه نیز تدابیر ویژه ای بیندیشند.

کارشناسان می گویند ۹۰ درصد مشروبات الکلی عرضه شده دست‌ ساز و خطر آفرین هستند، بنابرین باید از طرق مختلف به افزایش آگاهی عمومی در این ارتباط مبادرت کرد تا به سمت مشروبات الکلی نروند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    1 0
    چرا از جیب ملت دارید برای ارتقاع مشروبات الکلی هزینه می کنید؟ هرکی الکل م یخوره پای مردنش هم بشینه.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    تو این وضعیت کمبود جمعیت یه کم کوتا بیا.با این حساب و وضعیتی که تو جامعه ،بخصوص جوونا ،هست بایست قید جمعیتو بزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس