بدمستی زنان و دختران انگلیسی به‌دلیل اضطراب اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی نیز با تبلیغات فراوان و جذاب در زمینه نوشیدنی‌های الکلی، نقش مهمی در افزایش میزان مصرف الکل دارند.

به گزارش مشرق، رئیس اتحادیه سلامت الکل افزایش میزان مصرف الکل در میان دختران انگلیسی را اینگونه تحلیل می‌کند: «دختران و زنان ما هر روز فشار بیشتری را در زندگی احساس می‌کنند و این یکی از دلایل تمایل آن‌ها به مصرف الکل است.

ازسوی دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز با تبلیغات فراوان و جذاب در زمینه نوشیدنی‌های الکلی، نقش مهمی در افزایش میزان مصرف الکل دارند.

گزارشی که به تازگی از سوی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) منتشر شده و مصرف الکل را در ۳۳کشور مقایسه کرده است، نشان می‌دهد زنان بریتانیایی بیش از زنان سایر کشورها شرب خمر می‌کنند. معیار نوشیدن بیش از حد الکل در تعریف جهانی، مصرف دست‌کم شش نوشیدنی الکلی در یک نوبت است.

در این گزارش ۲۶‌درصد زنان انگلیسی این کار را حداقل یک بار در ماه انجام می‌دهند، این در حالی است که این رقم برای مردان انگلیسی بالاتر از ۴۵‌درصد برآورد شده است. کارشناسان افزایش مصرف الکل در میان زنان و دختران انگلیسی را تحت تأثیر افزایش سطح اضطراب در جامعه بریتانیا می‌دانند.

رئیس اتحادیه سلامت الکل افزایش میزان مصرف الکل در میان دختران انگلیسی را اینگونه تحلیل می‌کند: «دختران و زنان ما هر روز فشار بیشتری را در زندگی احساس می‌کنند و این یکی از دلایل تمایل آن‌ها به مصرف الکل است. ازسوی دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز با تبلیغات فراوان و جذاب در زمینه نوشیدنی‌های الکلی، نقش مهمی در افزایش میزان مصرف الکل دارند.»

مصرف الکل یکی از چالش‌های جهانی است. همه دنیا می‌دانند نوشیدن الکل با عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامت همراه است، اما چیزی شبیه کارخانه‌های اسلحه‌سازی یا تجارت مواد مخدر، کمپانی‌های عظیمی روزانه میلیون‌ها لیتر انواع مشروبات الکلی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در این میان برخی گروه‌ها مانند زنان، جوانان و نوجوانان از حساسیت بیشتری برخوردارند و مصرف بالای الکل در میان این گروه‌ها می‌تواند عوارض چشمگیر سلامتی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

با وجود این در کشورهای اروپایی و به ویژه در انگلستان فشارهای اجتماعی موجب شده است تعداد بیشتری از زنان و دختران به مصرف الکل روی بیاورند و این مسئله به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

زنان انگلیسی؛ رکورددار مصرف الکل

طبق گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) و مقایسه مصرف الکل در ۳۳کشور دنیا، زنان بریتانیایی بیش از زنان سایر کشورها الکل مصرف می‌کنند.

در رده‌بندی مردان از نظر میزان نوشیدن بیش از حد الکل، رومانی با حدود ۵۷‌درصد رتبه نخست فهرست را به خود اختصاص داده است. هنگامی که در آمارها هر دو جنس باهم ترکیب شدند، بریتانیا به طور مشترک با لوکزامبورگ پس از رومانی و دانمارک در رتبه سوم قرار گرفت.

در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در مجموع و به طور متوسط ۲۶‌درصد از مردان گزارش کردند که حداقل یک بار در ماه مشروبات الکلی بیش از حد می‌نوشند، این در حالی است که این عدد برای زنان تنها ۱۲‌درصد بود.

دکتر ریچارد پایپر، مدیر اجرایی مؤسسه «الکل چینج» در بریتانیا در این باره می‌گوید: «الکل در اینجا در بریتانیا آسیب زیادی می‌زند، اما این کاملاً قابل اجتناب است.»

دکتر پاپیر اضافه کرد: «نیاز شدیدی وجود دارد که دولت اقداماتی را برای کاهش آسیب حاصل از الکل و نجات جان شهروندان انجام دهد. این اقدامات می‌تواند شامل کنترل‌های مناسب در بازاریابی الکل، دخالت در تعیین کف قیمت در انگلستان (مانند آنچه اکنون در اسکاتلند و ولز داریم) و برچسب‌گذاری شفاف‌تر محصولات الکلی باشد.»

بدمستی زنان و دختران انگلیسی به‌دلیل اضطراب اجتماعی

«الکل» عامل معلولیت و مرگ و میر

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گفته است که مردم نباید به طور منظم بیش از ۱۴واحد الکل در هفته (معادل تقریباً شش لیوان آبجو یا جام شراب) بنوشند. به گفته این نهاد، به طور متوسط ۴/۲ درصد از هزینه‌های بهداشتی در کشورها صرف مقابله با آسیب‌های ناشی از الکل می‌شود، این در حالی است که این رقم مصرف در برخی کشورها به ۴‌درصد می‌رسد.

در گزارش منتشره آمده است که مصرف الکل «علت اصلی مرگ و میر و معلولیت در سراسر جهان، به ویژه در میان افراد در سن اشتغال» بوده است.

نوشیدن الکل مصرف‌کنندگان را در معرض خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سیروز کبدی و ابتلا به شماری از انواع سرطان‌ها قرار می‌دهد. این مسئله همچنین در اتفاقاتی نظیر تصادف خودرو، خشونت، قتل، خودکشی و اختلالات سلامت روان نقش دارد.

دختران انگلیسی هم رکورددارند!

پیش از این نیز دیلی‌میل گزارش داده بود بر اساس تازه‌ترین بررسی‌هایی که از سوی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است، دختران نوجوان انگلیسی در صدر مصرف الکل میان کشورهای اروپایی قرار دارند.

دختران نوجوان در سه کشور انگلیس، اسکاتلند و ولز در میان ۳۶کشور اروپایی، جزو شش کشور اول اروپا با بیشترین میزان مصرف الکل محسوب می‌شوند.

مطالعات نشان می‌دهد دختران انگلیسی حتی نسبت به پسران همسن خود نیز دو برابر بیشتر تمایل به مصرف الکل دارند.

کارشناسان بهداشتی در توضیح وضعیت دختران انگلیسی می‌گویند شمار قابل توجهی از دختران دانش‌آموز بیش از بزرگسالان الکل مصرف می‌کنند.

از سرگرمی تا فشارهای اجتماعی

نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی نشان داده است، مهم‌ترین دلیل مصرف الکل در این قشر، برطرف کردن استرس تحصیلی، همراه شدن با دوستان هم‌سن، سرگرمی و تفریح است.

سرلان گیلمور، رئیس اتحادیه سلامت الکل درباره افزایش میزان مصرف الکل در میان دختران انگلیسی می‌گوید: «متأسفانه مصرف الکل در میان دختران و زنان انگلیسی تحت تأثیر افزایش سطح اضطراب در جامعه افزایش یافته است.»

وی ادامه می‌دهد: «دختران و زنان ما هر روز فشار بیشتری را در زندگی احساس می‌کنند و این یکی از دلایل تمایل آن‌ها به مصرف الکل است. از سوی دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز با تبلیغات فراوان و جذاب در زمینه نوشیدنی‌های الکلی، نقش مهمی در افزایش میزان مصرف الکل دارند.»

جو انکلی، مشاور مدیر گروه تحقیقاتی بهداشت کودکان و نوجوانان نیز دراین باره می‌گوید: «امروزه نیازهای دختران برای درمان مسائل مربوط به بهداشت روانی بیشتر است.»

وی ادامه می‌دهد: «در حال حاضر مشکلات مربوط به سلامت روانی در میان دختران و زنان انگلیسی بسیار افزایش یافته است و بسیاری از دختران برای مقابله با این مسائل روانی به مصرف الکل روی آورده‌اند.»

این بررسی بیانگر آن است، در نتیجه افزایش مصرف الکل در میان زنان انگلیسی، نرخ ابتلا به بیماری‌های ناشی از آن نیز در آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

۸میلیون انگلیسی بی‌رویه الکل می‌نوشند

داده‌ها حاکی است سالانه از هر ۱۰۰ هزار زن هشت نفر به دلیل بیماری‌های مرتبط با الکل جان خود را از دست می‌دهند.

مؤسسه سلامت انگلیس این آمار را واقعی نمی‌داند و باور دارد، ارقام بسیار بالاتر از آنچه از سوی اداره ملی آمار منتشر شده، است.

براساس آمار و ارقام موجود، حدود ۸ میلیون تن از مردم انگلیس بی‌رویه از الکل استفاده می‌کنند و بسیاری نیز به شدت به آن وابسته شده‌اند.

معاون آموزش و پرورش انگلیس می‌گوید: «بررسی‌ها نشان داده است، در پی مصرف الکل، آمار خشونت جنسی و تعرض نیز افزایش یافته است، جدا از اینکه مصرف الکل یک مسئله مهم مرتبط با بهداشت عمومی است، اما ما باید به انحرافات اخلاقی که از مصرف الکل نشئت گرفته است، توجه کنیم.»

بررسی‌ها همچنین نشان داد، نوجوانان ولز و اسکاتلند در رتبه‌های بعدی مصرف الکل قرار دارند.

بدمستی زنان و دختران انگلیسی به‌دلیل اضطراب اجتماعی

مرگ‌های الکلی

مؤسسه سلامت انگلیس با انتشار آماری اعلام کرد، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۷ هزارو ۶۹۷ نفر در این کشور بر اثر مصرف الکل جان باختند که از این تعداد ۲ هزارو ۵۶۴ نفر را زنان شامل می‌شوند.

این مؤسسه حدود شش ماه پیش نیز با انتشار گزارشی در مورد عواقب منفی مصرف الکل در انگلیس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲ حدود یک‌میلیون‌و ۲۲۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های ناشی از مصرف الکل در بیمارستان‌های این کشور بستری شده‌اند.

شرایط نامساعد بهداشتی در انگلیس

گزارش اخیر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) همچنین نشان داد بریتانیا در مقایسه با کشورهای مشابه هزینه بیشتری برای مراقبت‌های بهداشتی می‌کند، اما تخت‌های بیمارستانی و ابزارهای تشخیصی کمتری دارد و به پرستاران حقوق کمتری می‌پردازد.

بریتانیا نسبتی بالاتر از متوسط ‌تولید ناخالص داخلی خود را صرف «منابع سیستم سلامت» می‌کند. در سال۲۰۲۲ حدود ۳/۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف سلامت کرده است.

بر اساس گزارش OECD، تنها پنج کشور- ایالات‌متحده، آلمان، فرانسه، ژاپن و اتریش- نسبت بیشتری هزینه می‌کنند.

با این حال، این گزارش نشان می‌دهد بریتانیا به رغم اینکه یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌کنندگان است، در تعدادی از اقدامات مراقبت‌های بهداشتی رتبه مطلوبی ندارد.

در کشورهای مورد مطالعه از سوی OECD، به طور متوسط ۳/۴ تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر جمعیت در سال ۲۰۲۱ وجود داشت.

اما در بریتانیا ۴/۲ تخت برای هر هزار نفر بود که فقط مکزیک، کاستاریکا، کلمبیا، شیلی و سوئد تعداد تخت‌های کمتری را گزارش کردند.

این کشور همچنین دارای اسکنرهای MRI، CT و PET کمتری در مقایسه با سایر کشورهایی است که در گزارش بهداشتی OECD بررسی شده‌اند.

این گزارش همچنین به این نتیجه رسید که به طور متوسط ‌در کشورهای OECD، دستمزد پرستاران بیمارستان در سال ۲۰۲۱، ۲۰‌درصد بالاتر از میانگین دستمزد همه کارکنان بوده است.

به گفته OECD، اما در بریتانیا، سوئیس، فنلاند و لتونی پرستاران کمتر از میانگین کارگر درآمد دارند.

پروفسور نیکولا رنجر، پرستار ارشد کالج سلطنتی پرستاری گفت: «سیاستمداران باید این را به عنوان یک کیفرخواست ببینند. NHS پول را خرج می‌کند، اما نه در مکان‌های مناسب، مانند میلیاردها دلار برای آژانس‌ها به جای ارزش‌گذاری کارکنان دائمی.»

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی گفت: «این گزارش از داده‌های سال ۲۰۲۱ استفاده می‌کند و از آن زمان تاکنون پیشرفت قابل توجهی برای افزایش تعداد تخت و ظرفیت تشخیصی داشته‌ایم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 1
    خیام اگر ز باده مستی خوش باش با ماه رخی اگر نشستی خوش باش چوعاقبت کار جهان نیستی است انگار که نیستی چو هستی خوش باش
  • رضا ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    بخورید و مست باشید تا انشالله سپاه اسلام سرزمین های تان را تصرف کند بخورد تا بمیرید
  • ناشناس ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    وقتی اسلام میگه بده حتما بده دیگه باید بمیرید تا بفهمید بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس