کد خبر 1502766
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
معده

جو دو سر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای وعده صبحانه و میان وعده در طی روز است. این ماده غذایی، هم سیر کننده است و هم از بالا رفتن اسید معده در داخل مری، جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، در واقع فودمپ شامل انواع کربوهیدرات‌هایی است که هضم سختی دارند و سبب مشکلات گوارشی می‌شوند. از این رو کاهش مصرف غذاهایی که حاوی فودمپ هستند به بهبود هضم، از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش و کاهش وزن کمک خواهد کرد.

با این حال مصرف برخی مواد غذایی برای از بین بردن ریفلاکس معده، خالی از لطف نیست:

زنجبیل: اگر در حد متعادل مصرف شود، یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای مبارزه با سوزش سر دل است. در طول تاریخ از زنجبیل به منظور از بین بردن التهاب و مشکلات گوارشی استفاده می‌شده است.

موز: این میوه به دلیل PH مناسبی که دارد یک میان وعده فوق العاده برای مبتلایان به سوزش سر دل است. خاصیت قلیایی موز منجر به خنثی کردن اسید معده و کمک به تخفیف علائم ریفلاکس می‌شود. البته در معدودی از افراد همانطور که مصرف انواع توت ها، پرتقال و گریپ فروت منجر به تولید اسید در معده می‌شود، مصرف موز نیز می‌تواند همین علامت را ایجاد کند.

ماست: به خاطر داشته باشید که در اینجا منظور ما ماست‌های شیرین شده و دارای خامه نیست. انواع ماست کم چرب یا بدون چربی منجر به کاهش فشار در اسنفکتر تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می‌شود.

خربزه: این گروه از میوه‌ها هم برای کاهش علائم سوزش سر دل مفیدند، اما همانند آنچه که درباره موز گفته شد، ممکن است که در معدودی از افراد، برعکس عمل نموده و علائم را تشدید کنند. به همین خاطر در صورت بروز مشکل باید از مصرف آن‌ها پرهیز شود.

سبزیجات تیره رنگ: این قبیل سبزیجات از قبیل مارچوبه، کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج خاصیت قلیایی دارند و در هضم موثر غذا و کاهش اسید معده موثرند.

بلغور جو: جو دو سر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای وعده صبحانه و میان وعده در طی روز است. این ماده غذایی، هم سیر کننده است و هم از بالا رفتن اسید معده در داخل مری، جلوگیری می‌کند. جو دو سر رو حتی می‌توان با کشمش مصرف کرد، زیرا این توانایی را دارد که اسید کشمش را جذب خود کند.

آدامس: منجر به افزایش تولید بزاق و کاهش میزان اسید در مری می‌شود. دقت کنید که در انتخاب آدامس ها، نوع حاوی نعناع و بدون شکر آن‌ها را انتخاب کنید.

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    پس از خوردن غذا نخوابید. اگر حتی بعد از دو ساعت پس از خوردن غذا خوابیدید، به سمت راست بخوابید. سمت راست، حالت معده رو خداوند طوری خلق کرده که خودبه خود غذا درون معده جاساز میشه و خیلی خیلی کمتر یا حتی بدون رفلاکس، میتونید بخوابید. امتحان کنید. همچنین ناگفته نماند، به قول معروف تا گردن نخورید تا این حس بوجود نیاد. عرق نعنا زیاد خوردن هم باعث گشادی دهانه معده میشود. البته زیاد زور زدن هم این کار رو میکنه. مثلا بدنسازها...
    • ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      3 0
      عزیز دل باید به پهلوی چپ خوابید تا اسید معده کمتری ترشح بشه
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    باماست و زنجبیل بدتر میشود
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    تو رو خدا هر چرت و پرتی رو درج نکنید.من خودم چند ساله این مشکل رو دارم. همه اینا که نوشتید برای معده ضرر دارند مخصوصا اونایی که ورم معده دارند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    علاوه بر این ها که ذکر گردید تا سه ساعت قبل از خواب چیزی نباید بخورند و تا زمانی که معده آنها کاملا خالی و گرسنه نباشند نباید چیزی بخورند زمانی که غذا می خورند یک سوم معده را برای تنفس خالی بگذارند از پر خوری دوری کنند تا رفلکس نداشته باشند معده های ضعیف نیاز به استراحت و غذای ساده و کم دارند به جای وعده های کامل و مفصل و چرب ریزه خواری کنند!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 0
    سیب
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    ناشتا پیش از صبحانه یک قاشق عسل که ترجیحن سر هم باشه بخورین. ده دقیقه پسین صبحانه میل کنین.خیلی بهتر می شه دریچه رو تنظیم می کنه
  • 5629857932 IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام بهترین دارو بعد غذا خوردن ذره ای نمک است رفع شد ما را دعا کنید
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 0
    والا اگه رفلاکستون جدیه فقط به دکتر گوارش مراجعه کنین تب و لرز و بدن درد و تنگی نفس از علایم جدی رفلاکسه معدس... نسخه ی بارهنگ و عرق نعناع دکتر خیراندیش هم واسه من موثر بود، ولی ۱۲۰ روز حداقل باید مصرف کنین، من بعد از یه سال مصرف انواع و اقسام داروهای معده، تازه به آرامش نسبی رسیدم، پرهیز غذایی خیلی مهمه، سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورین حتی آب.. زنجبیل نخورین، واسه کسی که پرهیز غذایی داره و نمی تونه خوب غذا بخوره فقط باعث دل ضعفه میشه، از بین میوه ها هم فقط سیب...روزگاره سیاهیه زندگی با رفلاکس معده
  • بیچاره ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    بنظرم ماست و کلا لبنیات بد هست برای رفلاکس معده. موز قند زیادی داره.شما هم هر چرندی رو ننویسید.
  • لیلا US ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    4 0
    پرهیزات غذایی حتما رعایت کنید ب مدت ۴۰روز مرغ،هرچیزی ک خمیری باشه مث نان ،بيسکوئيت و کیک و حلیم.. رشته اشی سرخ کردنی پیاز و سیر خام گوجه خیار بادمجان لبنیات چای و قهوه و کافئین دارها نوشیدنی فقققط آب اونم ولرم میوه فقط سیب و هویج اگ بشه بپزین ک بهتر بزارین بجوشه در انتها میتونید آبی ک باهاش پخته هم بخورید قند و شکر ممنوع،روغن عوض بشه،نمک فقط صورتی ب پهلوی راست بخابین حتما سبک زندگی تغییر کنه شب زود بخابین صب زود بیدار بشین تحرک و ورزش سبک داشته باشین عرق نعنا باعث شلی دریچه معده میشه نخورین وعده غذایی کم باشه بیشتر حالت خشک باشه خیلی آبکی و حجم زیاد نخورین غم و غصه و حرص و جوش و ناراحتی و خاطرات تلخ فیلم و اهنگ غمگینو دعوا استرس اضطراب از همش دوری کنید حس خوب بدین ب خودتون انرژی و امیدبدین مغزیجات میتونین بادام هندی خام آفتابگردان و کدو بخورین،،،نخود چی و کشمشم مشکلی نداره ،خوردنی های کنسروی کارخانه ایی تعطیل فست فود تعطیل ،ادویه فقط زردچوبه و زنجبیل ولی زنجبیل خیلی نریزین سیگار و قلیون مطلقا صبح ها قبل از صبحانه خوردن یک الی دو فنجان دمنوش بابونه عالیه من از عطاری قرص سقز گرفتم ک اونم میخورم برای میکروب و التهاب معده مؤثره بعد از ی ربع ی قاشق عسل با موم و بعد صبحانه ک تخم آب‌پز میخورم با نمک صورتی ی شب درمیان سیرابی بخورین )سیرابی بعلاوه نخود) برای نهار هم این ی ماه چهل روز گوسفندی بخورین بصورت کباب یا پخته بشه با هویج برنج پاکستانی و هندی مطلقا نخورین بعد یکساعت از وعده غذایی‌ ی دمنوش ک کمک کننده س زنجبیل بعلاوه عسل ولی تو مصرف زنجبیل زیاده روی نکنید کته برنج و سیب زمینی و کشمشم اوکیه پوره ساده سیب زمینی اوکیه شبم یکساعت بعد شام باز دمنوش زنبیل با قرص سقز و قبل خاب هم ی قاشق عسل با موم دمنوش بابونه هم نیم ساعت ی ساعت قبل غذا خوبه ولی ی لیوان نخورین در حد ی فنجان یا کمتر همه ی اینکار ها برای اینه ک داروی شیمیایی نخورین پس رعایت کنید قطعا لاغر هم میشین و شاید زمان‌بر هم باشه ولی معده عضو قوی هستش با رفتار ناسالم بیمارش کردیم و حالا باید کمکش کنیم علت رفلاکس رطوبت و سردی معده س ک باید کارایی کرد ک معده گرم و خشک بشه مسائل روانی و عصبی و ناراحتی کل بدن رو رو ب سردی و ضعف میبره مثلا حافظه رو مختل میکنه معده رفلاکس میده قلب تپش میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس