کد خبر 1502643
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
واکنش نتانیاهو به تمرد واگنر با چاشنی کتمان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فریبکارانه ادعا کرد که این رژیم در امور روسیه دخالت نمی کند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از جلسه ارزیابی اتفاقات روسیه که در دفتر کارش در شهر اشغالی قدس برگزار شد، گفت که آنچه در روسیه روی داده، موضوع داخلی این کشور است و تل آویو در آن دخالت نمی کند.

وی اشاره کرد که کابینه تحت نظرش به نظارت دقیق تحولات روسیه ادامه خواهد داد.

خبرگزاری سما ادامه داد: همانگونه که انتظار می‌رفت دفتر نتانیاهو درباره سفر به روسیه هیچ هشداری به اسرائیلی‌ها نداد.

جلسه ارزیابی اتفاقات اخیر روسیه در دفتر کار نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب با حضور «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «الی کوهن» وزیر امور خارجه و فرماندهان سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار شد.

در همین حال، وزارت خارجه رژیم اسرائیل روز شنبه به صهیونیستها توصیه کرد که در این زمان از سفر غیر ضروری به روسیه خودداری کنند. این وزارتخانه از صهیونیست های حاضر در روسیه نیز خواست که از نزدیک شدن به نقاط حساس خودداری کنند.

پایگاه خبری «وای نت» رژیم صهیونیستی نیز از لغو سفر مهم رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که قرار بود امروز (یکشنبه) وارد سرزمین‌های اشغالی شود، خبر داد و دلیل آن را تحولات اخیر روسیه اعلام کرد.

ادعای نتانیاهو مبنی بر عدم دخالت رژیم صهیونیستی در موضوع شورش نیروهای واگنر در سوریه درحالی بیان شد که بر اساس اعلام رسانه ها، گروه شبه‌نظامی واگنر از مدت‌ها پیش مورد توجه مخالفان کرملین بود و پرچم این گروه دو هفته پیش در قلب تل‌آویو برافراشته شده بود.

پیشتر، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» از برافراشته شدن پرچم واگنر در دو هفته پیش بر روی جرثقیل یک برج در حال ساخت، در قلب تل آویو خبر داده بود.

مقامات رژیم صهیونیستی در آن زمان هرگونه ارتباط برافراشته شدن پرچم گروه واگنر در تل آویو را با این رژیم رد کرده و آن را کار یکی از کارگران شرکت سازنده برج اعلام کرده بودند.

این درحالی است که «مارگاریتا سیمونیان» رئیس شبکه تلویزیونی دولتی «راشا تودی» روسیه نیز اعلام کرد: بدون تردید، شورش گروه واگنر علیه کرملین، اقدامی سازماندهی شده توسط سرویس های جاسوسی انگلیس، آمریکا و احتمالا یک (رژیم) در غرب آسیا بوده است.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، منظور رئیس شبکه تلویزیونی «راشاتودی» از (این رژیم) در غرب آسیا را رژیم صهیونیستی و به طور خاص سازمان جاسوسی (موساد) اعلام کرد.

روز جمعه سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی به اتهام تحریک به شورش مسلحانه در پی اظهارات یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر باز کرد.

پوتین روز گذشته در سخنرانی تلویزیونی، «شورش» گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی که در نبرد اوکراین جان خود را از دست دادند معرفی کرد و گفت: تمامی افرادی که مسئول اقدام به شورش هستند با مجازات روبرو شده و در برابر مردم و قانون پاسخگو خواهند بود.

در نهایت، دفتر ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که یوگنی پریگوژین رئیس‌ گروه واگنر با پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس موافقت کرده و این گروه حرکت خود به سوی مسکو را متوقف کرد.

پریگوژین با تائید این اطلاعات اعلام کرد که نیروهای گروه واگنر در حال بازگشت به اردوگاه‌هایشان هستند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین بامداد روز گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که پرونده جنایی یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر خاتمه خواهد یافت و وی به بلاروس خواهد رفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    این که رفیق فابریک پوتینه
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    رابطه روسیه و اسرائیل با برافراشته شدن یک پرچم خدشه دار نمیشه زیاد زور نزن مشرق جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس