کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا پایتخت از تشکیل پرونده کلاهبرداری با موضوع برنده‌ شدن در مسابقه رادیویی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از تشکیل پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه رادیویی خبر داد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو معرفی کرده و گفته شما برنده ویژه برنامه هستید و پس از چنددقیقه صحبت طولانی با دریافت کدهایی از گوشی بنده حسابم را به سرقت برده است.

وی گفت: مجرم با لحنی دروغین و متقلبانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه ویژه خود کدهای مختلفی را که از طریق پیامک برای وی ارسال شده است به او اعلام کند که در ادامه شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: متخصصان پلیس فتا پایتخت پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان را در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دونفر را دستگیر کرده و به پلیس فتا پایتخت منتقل کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا پرده از اقدامات مجرمانه خود برداشته و به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قرعه کشی برنامه‌های رادیویی اعتراف کردند.

وی گفت: مجرمان دستگیر شده بیش از هشت میلیارد تومان از حدود 45 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    روشی قدیمی است ولی هنوز قربانی میگیرد.خیلی چرب زبانی میکنن و باید خیلی مواظب بود
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    یه بار بعنوان مسابقه رادیویی بهم زنگ زدند قشنگ سرکار گذاشتمش و طرف وقتی فهمید یکربعه سرکار گذاشتمش مثل دیوانه ها عربده می کشید - همانموقع شماره اش رو به پلیس 110 اطلاع دادم - نمیدونم رسیدگی کردند یا نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس