نزدیک‌شدن جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان

وزارت دفاع تایوان روز شنبه گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۹ فروند هواپیمای نظامی و ۵ کشتی جنگی چینی را در اطراف این جزیره رصد کرده است.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌ها بین چین و تایوان، تعداد زیادی جنگنده و کشتی نظامی پکن بار دیگر در اطراف این جزیره به تحرکات پرداختند.

وزارت دفاع تایوان روز شنبه گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۹ فروند هواپیمای نظامی و ۵ کشتی جنگی چینی را در اطراف این جزیره رصد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «از ساعت ۸ صبح شنبه ۲۴ ژوئن، ۱۹هواگرد و ۵ شناور نظامی ارتش چین در اطراف تایوان مشاهده شدند».

این وزارتخانه گفت که تایوان برای نظارت بر وضعیت، جنگنده‌ها و شناورهای نظامی خود را اعزام کرده و سامانه‌های موشکی را در حالت فعال قرار داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

بر اساس نقشه مسیرهای پروازی هواگردهای چینی که توسط وزارت دفاع تایوان منتشر شد، هشت فروند از هواپیماهای جنگی چین از انتهای جنوبی خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و تا دقایقی قبل از بازگشت به عقب، به پرواز در جهت جنوب شرقی ادامه دادند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    لطفا این خبر جنگنده های چینی اطراف تایوان را تکرار نکنید، فرودگاه جنگنده ها نزدیک تایوانه هر موقع جنگنده های چینی بخوان به ماموریت برن باید از کنار یا روی تایوان رو بشن مشرق جان اشتباه نزن هر روز می نویسی جنگنده های چینی به نزدیک تایوان رسیدند.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 1
    در دو جنگ قبلی چین از تایوان شکست خورده بود احتمالا در این جنگ سوم چین پیروز بشه
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      انصافاً چه موادی مصرف داشتی؟ بین چین و تایوان تا الان که جنگی شروع نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس