کد خبر 1501160
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
قدرتنمایی ارتش پکن در دریای چین جنوبی+ فیلم

ارتش آزادیبخش خلق چین در یک نمایش قدرت به منظور محک زدن قابلیت‌های رزمی خود، رزمایش گسترده‌ای را در دریای چین جنوبی برگزار کرد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌ها در دریای چین جنوبی و گشت‌زنی تحریک‌آمیز جنگنده‌های آمریکای در این محدوده علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، یگان نیروی هوایی نیروی دریایی فرماندهی واحد جنوبی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) اخیراً رزمایش گسترده‌ای را در دریای چین جنوبی برگزار کرد.

شبکه سی جی تی ان گزارش کرد، ارتش آزادیبخش خلق چین در یک نمایش قدرت به منظور محک زدن تجهیزات و تقویت قابلیت‌های نبرد خود، رزمایش گسترده‌ای را در دریای چین جنوبی برگزار کرد.

طبق این گزارش، در رزمایش گسترده ارتش آزادیبخش خلق چین، چندین جنگنده به سرعت ساختار تاکتیکی را کامل کرده و به سمت منطقه هدف پرواز کردند و با موفقیت بمباران افقی اهداف در دریای چین جنوبی را انجام دادند.

تصاویر منتشر شده در شبکه سی جی تی ان، نشان می‌دهد که گروهی از جنگنده‌های چینی پس از سوخت‌گیری و بارگیری مجدد بمب‌ها به سمت آب‌های هدف پرواز کردند و حملات پرتاب بمب را به سمت دریا را انجام دادند.

نمایش قدرت هوایی چین در حالی صورت گرفته است که جنگنده‌های آمریکایی اغلب در اقدامی تحریک‌آمیز در اطراف دریای چین جنوبی گشت‌زنی می‌کنند و اواسط خرداد ماه، پنتاگون نیز از رویارویی یک فروند جنگنده چین با یکی از هواپیماهای ایالات متحده بر فراز دریای چین جنوبی خبر داد.

سخنگوی ارتش چین نیز در واکنش به این اقدام آمریکا گفت ارتش آمریکا باید مراقب تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود در منطقه باشد. ارتش چین اعلام کرده یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در ۲۶ ماه مه (پنج خرداد) عمدا به منطقه آموزشی این کشور وارد شد و به طور جدی صلح و ثبات منطقه را تضعیف کرد.

حمایت مستمر ایالات متحده از جدایی تایوان و حضور نظامی آن در منطقه توسط چین به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تلقی شده است. این امر منجر به افزایش تنش در تنگه تایوان شده است، به طوری که چین تمرینات نظامی در نزدیکی تایوان انجام می دهد و ایالات متحده کشتی های جنگی و هواپیماهای نظامی را به منطقه می فرستد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    ای کاش بمباران عمودی هم می کردند.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    چه مقتدرانه بود!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس