نمایش قدرت چین به تایوان با اعزام ده‌ها جنگنده و شناور

درحالی‌که ارتش تایوان خود را آماده برگزاری رزمایش سالیانه می‌کند، چین در نمایش قدرت ده‌ها جنگنده و کشتی جنگی خود را به اطراف این جزیره اعزام کرد.

به گزارش مشرق، درحالی‌که تایوان برای حفظ آمادگی قصد برگزاری تمرینات نظامی دارد، وزارت دفاع این جزیره روز چهارشنبه اعلام کرد که چین طی دو روز شناورهای جنگی و شمار بسیاری جنگنده و بمب‌افکن را به سوی این جزیره فرستاد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از وزارت دفاع تایوان، ارتش چین ۳۸ هواپیمای جنگی و ۹ کشتی جنگی را از صبح سه شنبه تا صبح چهارشنبه اطراف تایوان فرستاد. ۳۰ هواپیمای دیگر از جمله جنگنده‌های «جی-۱۰» و «جی-۱۶» چین ظهر چهارشنبه اطراف تایوان پرواز کردند. تایوان قرار است اواخر ماه جاری رزمایشی برگزار کند که در آن تمرین‌هایی برگزار خواهد کرد.

نمایش قدرت چین به تایوان با اعزام ده‌ها جنگنده و شناور

چین در سال‌های اخیر با افزایش پرواز هواپیماهای نظامی اطراف تایوان، نارضایتی خود را از تحرکات سیاسی و نظامی این جزیره نشان داده است. چین همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به جدایی‌طلبان تایوان ارسال می‌کند. اخیرا هیاتی از کنگره آمریکا وارد تایپه شد. این هیات متشکل از قانونگذاران حزب جمهوریخواه بود.

آمریکا از جمله حامیان نظامی تایوان نیز محسوب می‌شود و چین به شدت با حمایت نظامی آمریکا از تایوان مخالفت می‌کند. پکن فروش قریب‌الوقوع ۴۴۰ میلیون دلاری گلوله‌های توپ و سایر تجهیزات آمریکا به تایوان را مورد انتقاد قرار داده و ایالات متحده را متهم کرده که تایوان را به بشکه باروت تبدیل کرده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا نیز مدت‌هاست با بهانه تامین امنیت منطقه در نزدیک دریای چین جنوبی و تنگه تایوان حضور دارد و ارتش چین نیز اعلام کرده حضور نظامی آمریکا در منطقه تنش زا بوده و ممکن است به اشتباه محاسباتی منجر شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی خوش روان NL ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    3 1
    من نمی دانم چرا سیاستمداران برخی کشورها اینقدر ساده لوح هستند که با تناب غرب به چاه میروند ؟؟؟؟؟!!!!! امریکا کاری که در روسیه کرد در پکن درحال انحام ان است میخواهد روسیه را باجنگ فرسایشی وبا گوشت مردم اوکراین تضعیف ودرحالت جنگی نگه دارد وچین را هم همینطور !!!!!! کره شمالی وجنوبی !!!! هند وپاکستان !!!! هند وچین !!!! ترکیه ویونان !!!!! عربستان ویمن !!!!! .
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      1 0
      سکوت کن گالیور. شرق پرست نباش.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    11 1
    تایوان یک کشور مستقل است همانطور که کریمه جز خاک اوکراینه و چین و روسیه باید بفهمند جزایر سه گانه همیشه جز لاینفک ایرانه و نباید زبون درازی کنند.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    15 2
    خجالت داره واقعا وقتی چین مالکیت جزایر سه گانه رو به رسمیت نمیشناسه شما شرقگداها چطوری سنگ تایوان رو برای چین به سینه می زنید؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      1 4
      هر چیزی که غربگدایان طرفدارش هستند به نفع ایران نیست
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      1 6
      برای اینکه شرق ضررش برای ایران کمتر از غرب و منفعتش بیشتر این و بفهمید خواهشا
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      برو موس موس اربابت رو بکش کع تو همایش سران ناتو حتی محل سگت هم نذاشتن
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      چین و روسیه جزایر ایران رو متعلق به امارت دانستند اما غرب در مورد این قضیه سکوت کردن ضرر چین و روسیه برای ایران بیشتر از غرب است
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    قبلا که به چین و روسیه اعتراض می کردیم به ما می گفتن غرب زده الان که چین و روسیه از پشت خنجر زدن خب ما هم دیگه غرب زده نمیشیم تحت هر شرایطی از چین و روسیه حمایت می کنیم
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    شماها درست نظردادیدولی قیمت انگوریاقوتی امروزدیدم ودلم خواست پول نداشتم بخرچنده
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    ماهم باید به جزایر سه گانه بریم با تمام لنج ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس