روسیه

بعد از انتقال بخشی از زرادخانه هسته‌ای تاکتیکی روسیه به بلاروس، مسکو از استقرار تعداد قابل توجهی از نیروهای اوکراین در مرز این کشور با بلاروس خبر داده است.

به گزارش مشرق، به گفته مسکو، ارتش اوکراین گروه نظامی قابل توجهی را در امتداد مرز با بلاروس مستقر کرده و هرازگاهی تلاش می‌کند توانایی دفاعی دولت اتحادیه (اتحادیه روسیه و بلاروس) را آزمایش کند.

«الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: اطلاعاتی که ما داریم و بارها در اظهارات مقامات گفته شده، نشان می‌دهد ارتش اوکراین در واقع نیروهای قابل توجهی در مرز بلاروس-اوکراین مستقر کرده و مرتب تلاش می‌کند قابلیت دفاعی دولت اتحادیه را به شکلی بررسی کند.

این دیپلمات روس یادآوری کرد که تحت این شرایط از اکتبر ۲۰۲۲، واحدهای اضافی گروه نیروهای منطقه‌ای مشترک در بلاروس مستقر شده‌اند. به گفته وی، وظیفه آن‌ها بازدارندگی در مقابل حمله به قلمروی دولت اتحادیه و به حداقل رساندن خطرات نفوذ گروه‌های خرابکار و شناسایی است.

پولیشچوک تاکید کرد تجهیزات روسی و بلاروسی در دسترس در منطقه برای دفع حمله از خاک اوکراین یا کشورهای ناتو در همسایگی آن کافی است. این مقام وزارت خارجه روسیه افزود: امیدواریم رژیم کی‌یف و متصدیان غربی آن‌ها عقل سلیم داشته باشند و به ماجراجویی‌های نظامی که پیامدهایش برای آن‌ها می‌تواند خیلی جدی باشد، دست نزنند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس اخیراً گفت تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه که در حال استقرار در بلاروس است، می‌تواند به عنوان بازدارنده در مقابل متجاوزان احتمالی عمل کند. بلاروس با سه کشور عضو ناتو، لیتوانی، لتونی و لهستان مرز دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم عصر شنبه گفت استقرار بمب‌های هسته‌ای این کشور در بلاروس به عنوان هشداری برای غرب است.

مسکو و مینسک که اتحاد نزدیکی با یکدیگر دارند، پنجشنبه (۲۵ مه، چهارم خرداد) سندی را در خصوص استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس امضا کردند. این دو متحد اوایل امسال توافق کردند بخشی از زرادخانه هسته‌ای تاکتیکی مسکو را در بلاروس مستقر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    3 0
    حالا اونی که زاییدی بزرگ کن بعد برو سراغ روسیه سفید! شعار هر معتادی درود بر اوکراینی
    • عمیر IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی 💛💙
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    2 4
    کار درستی کرده ، بلاروس بخوات دخالت کنه ، دخلشو قراره بیارند !!! البته اگر بلاروس دخالت کنه غربی ها هم دخالتشون و بیشتر می‌کنند!! چون در جنگ روسیه و اوکراین دخالت نمیکنند ، ولی بلاروس اوضاع اش فرق میکنه و با دخالت غربی ها رو به رو میشه به احتمال زیاد !! ارباب احتمالا میخوات از نوکرش استفاده کنه ، بخاطر همین سلاح هسته ای مستقر کرده ، ولی خیال باطلی بیش نیست ، فقط نوکر و بدبخت می‌کنه!
    • حامد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      2 2
      غربی ها دخالت ندارن در جنگ روسیه و اوکراین ؟؟!!!! مرغ پخته تو قابلمه خند ش می گیره با این تحلیل بسیار عمیق شما.
    • حیدر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      همون طور که بلاروس نوکر روسیه اس، اوکراین هم برده و نوکر غربی ها و آمریکاس، جنگ به نفع هیچ کس نیست ولی تا موقعی که غربی ها همراه با ناتو به مرزهای روسیه نزدیک میشن روسیه هم سعی در دفع اونا داره
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 1
      وظیفه تک تک ما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است پس به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد.انشاءالله
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اوکراین غلط کرد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    مرده باد سران غرب وحشی و تفاله ها وپادوهای خود فروخته آنها در داخل کشور که ذره ای شرافت و انسانیت ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس