مقام روس: شبکه خرابکاران اوکراینی با داعش تفاوتی ندارد

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت شبکه‌ای که اوکراین برای انجام حملات خرابکارانه علیه اهدافی در داخل روسیه تشکیل داده، تفاوتی با گروه تروریستی داعش ندارد.

به گزارش مشرق، «الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت شبکه عاملی که اوکراین برای انجام حملات خرابکارانه علیه اهدافی در داخل روسیه تشکیل داده، تفاوتی با گروه تروریستی داعش ندارد.

پیش‌تر شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد کی‌یف شبکه‌ای از ماموران را در روسیه برای اقدامات خرابکارانه از جمله با استفاده از پهپاد ایجاد کرده است.

این دیپلمات ارشد روس گفت: در صورتی که این شبکه (خرابکار) که سی‌ان‌ان گزارش داده وجود داشه باشد، ترریستی و شبیه داعش یا هر گروه اینچنینی دیگری است که جامعه بین‌المللی فعالانه با آن مقابله کرده است.

وی توضیح داد: در غیر اینصورت، یا ایالات متحده تراژدی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را فراموش کرده یا ما شاهد جلوه دیگری از سیاست‌های کوته‌نظرانه استانداردهای دوگانه هستیم.

این مقام روس توصیه کرد سوالات درباره معتبر بودن این گزارش‌ها به آژانس‌هایی فرستاده شود که برای دفع، خنثی‌سازی یا بررسی چنین حملاتی تلاش می‌کنند.

اوکراین صبح ۳۰ مه به مسکو و منطقه مسکو حمله پهپادی کرد. به گفته وزرات دفاع روسیه در این حملات هشت پهپاد مورد استفاده قرار گرفت. در پی این حملات ناموفق، دو نفر در مسکو دچار جراحت خفیف شدند و چند ساختمان خسارت دید.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در اشاره به حملات خرابکاران اوکراینی به شهرهای روسیه، با بیان اینکه رژیم اوکراین تروریستی است، تاکید کرد تروریست‌ها را باید یک بار برای همیشه نابود کرد.

وی گفت: «برای همه روشن است که این حمله (حمله پهپادی به مسکو) کاملا تروریستی بود، این اقدام نه یک نبرد نظامی بود و نه عملیات نظامی. حتی با هیچ قانون جنگی همخوانی ندارد. این یک واقعیت است که دشمن ما - هم رژیم اوکراین و هم کسانی که پشت آن هستند - در حال حاضر مانند یک تروریست و به شیوه‌ای بسیار خاص رفتار می‌کنند، اول از همه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که در واقع با ما در مسیر جنگ قرار گرفته‌اند».

اخیراً «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت آمریکایی‌ها در پایگاه «التنف» در شرق سوریه، به شبه‌نظامیان و عناصر مسلح آموزش دهند تا علیه مسکو عملیات تروریستی انجام دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    15 2
    داعش عضوی از نیروهای اوکراین شده. یادتونه برخی هاشون هم قرآن پاره میکردن. شارلاتان ها. خدا رسواشون کنه
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    12 2
    خودشن میگن ما داعشی نازی هستیم. تلفیق شعار سلفی وهابی با صلیب شکسته چه معجون مبارکی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس