گزارش یک ترور نافرجام درخاک آمریکا؛ مُخبری که به پوتین خیانت کرد

نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که رئیس جمهور روسیه در راستای اقدام تلافی‌جویانه علیه آمریکا، قصد داشته تا در خاک واشنگتن، از یکی از خطوط قرمز دو کشور رد شود!

به گزارش مشرق، نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا در اقدامی تلافی‌جویانه در سال ۲۰۲۰، یکی از جاسوسان ارزشمند دولت آمریکا را در خاک این کشور به قتل برساند!

به نوشته نیویورک‌تایمز، این عملیات سری که با هدف حذف فیزیکی یکی از مخبران ارزشمند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در میامی تدارک دیده شد، «نمونه‌ای آشکار و جسورانه از گسترش پهنه کارزار ترورهای هدفمند پوتین است.»

نیویورک‌تایمز همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که این جاسوس، بیش از یک دهه پیش یکی از مقامات اطلاعاتی عالیرتبه روسیه بوده است. علاوه بر این، اقدام ادعایی پوتین، نشانه‌ای خطرناک از روابط سطح پایین سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور است که از دیرباز، تیره و تار بوده و هست.

مارک پُلیمروپولوس، مامور اسبق سیا که فرمانده چندین عملیات اروپایی بوده، می‌گوید: خطوط قرمز مدت‌هاست که برای پوتین از بین رفته و او می‌خواهد همه این جاسوس‌ها را بکشد.

به گفته سه مقام ارشد آمریکایی که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شده‌اند، این عملیات ترور شکست خورد اما اتفاقات بعد از آن، به یک دوئل و «کارزار مقابله به مثل» بین روسیه و آمریکا بدل شد و تحریم و اخراج مقامات ارشد اطلاعاتی در مسکو و واشنگتن نیز از دیگر تبعات آن بود.

به نوشته نیویورک‌تایمز، هدف این ترور نافرجام، الکساندر پوتیِف، بوده است؛ مامور اسبق اطلاعاتی روسیه که با افشای اطلاعات محرمانه، آغازگر تحقیقات چندساله اف‌بی‌آی شد و در نهایت به لو رفتن ۱۱ جاسوس کارکشته روس در ساحل شرقی آمریکا انجامید.

این جاسوس‌ها اسامی جعلی و مشاغل معمولی داشته و بخشی از عملیات سازمان اطلاعات خارجی روسیه(SVR)، برای جمع‌آوری اطلاعات و جذب جاسوس بیشتر بودند.

نیویورک‌تایمز مدعی شده که در راستای تلاش‌های دولت باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا برای ترمیم روابط واشنگتن-مسکو، توافقی با هدف تعدیل تنش‌ها صورت گرفت و براساس آن، ۱۱ جاسوس روسیه بازداشت و به مسکو بازگردانده شدند. مسکو نیز در عوض، چهار اسیر روس از جمله سرگئی اسکریپال، سرهنگ اسبق سازمان اطلاعات نظامی مسکو که در سال ۲۰۰۶ به جرم فروش اطلاعات محرمانه به انگلیس محکوم شده بود را آزاد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    12 16
    پوتین کثیف = آمریکا کثیف
    • م IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 3
      منقل کارفرمای تو از همه کثیف تر
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 7
      قهرمانیمیز پوتین. یاشاسین پوتین. تف به آمریکای جلاد و توله هاش.
    • قریشی بوکانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 3
      می دونم حمله به کمپ منافقین بشدت درد داشته برای همین به روسیه پرخاشگری می کنی ...
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 2
    نیویورک تایمز گفته؟ به به چه منبع موثق و راستگو و درستی هست، بقول ترامپ رسانه های حرام زاده آمریکا
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      4 2
      جالبه کیهان و امثال آن از اخبار نیویورک تایمز به عنوان منبع موثق یاد میکنن
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      منبع موثق یاد نمیکنن بلکه از باب استناد به قول دشمن در جاهایی که اعترافاتی به نفع ما و جبهه مخالفین امریکا دارد استفاده میکنند همانطور که خود آنها و کارفرماهای شما هم از مطبوعات و افراد داخل ایران جاهایی که در راستای تایید آمریکا و ضد ج.ا حرفی میزنند استناد میکنند و هورا می کشند
  • ش. AE ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    3 0
    یک افسر اطلاعاتی برای حفظ منافع کشور به هر کاری دست میزنه
  • م IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 3
    روسیه خبیث دشمن بشریت
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    نیویورک تایمز = روابط عمومی سازمان سیا نیویورک تایمز = طراح آغاز جنگ عراق نیویورک تایمز = بازوی رسانه ای پنتاگون نیویورک تایمز = دشمن کل بشریت دیگه چی بگم پس لطفا کسی به نیویورک تایمز در جهت توجیه سیاست های آمریکا استناد نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس