کد خبر 1499856
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
موافقت آمریکا با فروش 611 میلیون دلاری پهپاد به هلند

پنتاگون خبر داد که وزارت خارجه آمریکا با فروش پهپاد به هلند طی قراردادی به ارزش ۶۱۱ میلیون دلار موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه خبر داد که وزارت خارجه آمریکا با فروش پهپاد به هلند طی قراردادی به ارزش ۶۱۱ میلیون دلار موافقت کرده است.

از سوی دیگر در شرایطی که سخنان مقام‌های غرب درباره ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین ادامه دارد، «یوری ساک» مشاور وزارت دفاع اوکراین پیش‌بینی خود را درباره اولین تامین‌کننده این جنگنده برای کی‌یف بیان کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد مشاور وزارت دفاع اوکراین، هلند را اولین کشور تامین کننده جنگنده‌های اف-۱۶ برای اوکراین خوانده است.

«یوری ساک» مشاور وزارت دفاع اوکراین گفت: «هلند در جایگاهی است که اولین (کشور ارسال کننده اف-۱۶ به اوکراین) شود». این مقام اوکراین اعلام کرد که این کشور انتظار دارد اولین جنگنده‌های اف-۱۶ از کشورهای خارجی را اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر دریافت کند.

این در حالی است که «وُپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند پیشتر اعلام کرده بود که کشورها نباید در مورد تامین جت‌های جنگنده به اوکراین تصمیمات فردی بگیرند و این موضوع باید در داخل یک ائتلاف بزرگتر مذاکره شود.

کشورهای عضو ناتو شامل آمریکا اخیرا تحرکاتی را برای آموزش پرواز جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی انجام داده‌اند و اظهارنظرهای زیادی درباره دادن این جنگنده به اوکراین انجام داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس