کد خبر 1499687
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
اما و اگرهای حضور یزدانی در هانگژو

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص احتمال حضور ژنرال هشت ستاره ایران در بازی‌های آسیایی توضحیاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، فینال ایکس مسابقات کشتی آزاد آمریکا شب گذشته (شنبه) در شهر نیویورک برگزار و در پایان نفرات برتر اوزان ده‌گانه معرفی شدند. با پایان این رقابت‌ها تیم ملی کشتی آمریکا با سه قهرمان المپیک گام به بلگراد خواهد گذاشت. دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان و المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم، کایل اسنایدر دارنده مدال طلا و نقره جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم و گیبل استیوسون دارنده مدال طلای المپیک توکیو در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سه چهره سرشناس آمریکا در مسابقات جهانی خواهند بود.

در پایان مسابقات فینال ایکس کشتی آزاد آمریکا، زین ریچاردز در وزن ۵۷ کیلوگرم، آروجا در وزن ۶۱ کیلوگرم، نیک‌لی در وزن ۶۵ کیلوگرم، زین رتفورد در وزن ۷۰ کیلوگرم، کایل دیک در وزن ۷۴ کیلوگرم، مارستلر در وزن ۷۹ کیلوگرم، دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم، زاهد والنسیا در وزن ۹۲ کیلوگرم، کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم و گیبل استیوسون در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آمریکا شدند.

احسان امینی در تحلیل نتایج کشتی آزاد انتخابی تیم ملی آمریکا گفت: کشتی آزاد آمریکا همیشه با توجه ستارگانی که در جهان کشتی دارد همیشه یک تیم خوب بوده و اکنون نیز چند چهره جدید وارد تیم ملی خود کرده است، برای موفقیت نیازمند آنالیز بیشتر هستیم در این خصوص با تهیه فیلم‌های کشتی این نفرات جدید در صدد هستیم تا در بلگراد آمادگی کامل خود را حفظ کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: باخت جردن باروز جز حوادث این مسابقات بود. برخی کشتی‌گیران برای ما از شناخته شده هستند ولی در برخی از اوزان از جمله ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم نیازمند شناخت بیشتر نفرات هستیم. همیشه رقابت با تیم آمریکا سخت بوده چرا که این کشور مدعی قهرمانی در مسابقات جهان به شمار می‌رود. کشتی ایران می‌توانست در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو به قهرمانی برسد، اما باخت مقابل مجتبی گلیج در مقابل اسنایدر باعث شد تا تیم ایران نتواند در سکوی نخست تیمی قرار گیرد. البته گلیج در این ۲ سال تجربه زیادی کسب کرده و می‌تواند برای قهرمان جهان و المپیک یک رقیب جدی تلقی شود.

وی این راهم گفت: در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بگراد به دنبال قهرمانی تیمی هستیم زیرا ایران با نخبه‌های خود پتانسیل زیادی در قهرمانی کشتی آزاد جهان دارد.

اعزام قهرمانان نامدار کشتی ایران از دیگر موضوعات مورد نظر مربی تیم ملی بود. امینی در این زمینه گفت: کادر فنی و فدراسیون تصمیم نهایی در اعزام نفرات را خواهند گرفت. ممکن است ۲ تیم مجزا به رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی اعزام شود. در این تیم‌ها احتمال حضور نفراتی مانند زحمان عموزاد و حسن یزدانی وجود دارد البته هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است. حسن یزدانی پیش از بازی‌های آسیایی باید در رقابت جهانی جدال سختی با حریفان مانند تیلور داشته باشد، تمام تمرکز کادرفنی بر روی برد حسن یزدانی برابر جادوگر امریکایی است.

امینی در تحلیل تقابل احتمالی امیر حسین زارع با گیبل استیوسون گفت: این دو مدعی مدال جهانی و المپیک تاکنون با هم روبه روی نشده‌اند، اما زارع تجربه خوبی در مسابقات جهانی و المپیک کسب کرده است. آزادکار آمریکایی مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد و یکی از بهترین‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم است. البته زارع توانایی شکست این جوان امریکایی را دارد.

مربی تیم ملی در پایان توضیح داد: تکلیف سه وزن نهایی از جمله ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی در تورنمنت رنکینک‌دار مجارستان مشخص خواهد شد. در وزن ۵۷ کیلوگرم با توجه به سبک کشتی آمریکایی‌ها و جسارت این نفرات ما می‌توانیم نتایج لازم را بدست آوریم. در این وزن علیرضا سرلک به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در جام تختی شرکت کند و کادر فنی درباره اعزام او به بازی‌های آسیایی تصمیم گیری می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس