کد خبر 1499469
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
تغییر وزن یزدانی قطعی شد

ملی‌پوش کشتی آزاد ایران تغییر وزن خود را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تایید کرد.

به گزارش مشرق، امیر محمد یزدانی در خصوص شرایط بازگشت‌اش به مسابقات کشتی اظهار داشت: با توجه به مصدومیت از ناحیه کتف نتوانستم در جام تختی حضور یابم ولی با نظر کادر فنی در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست مجارستان شرکت خواهم کرد. در وزن ۷۰ کیلوگرم با نظر کادر فنی من و محمد بخشی که توانست قهرمان جام تختی شود به چهارمین مرحله رنکینگ اتحادیه جهانی که ۲۲ تا ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود، اعزام می‌شویم.

وی افزود: مصدومیتم جدی نیست و در صورت انتخاب برای حضور در پیکارهای جهانی مشکل نخواهم داشت. در حال حاضر با رفع مصدومیت در اردوی تیم ملی کشتی آزاد هستم.

نایب قهرمان جهان این راهم گفت: با توجه به دوری چند ماهه به دنبال آن هستم تا با قدرت بیشتر توانمندی خود را به اثبات برسانم و در رقابت‌های جهانی بتوانم نخستین مدال طلای خود را در رده سنی بزرگسالان کسب کنم.

تغییر وزن یزدانی قطعی شد

حضور روس‌ها هیجان کشتی را جدی‌تر می‌کند

یزدانی ادامه داد: روس‌ها یکی از قطب‌های کشتی آزاد در جهان هستند و حضور نداشتن آنان برای این ورزش زیبنده نیست و جذابیت مسابقات را کاهش می‌دهد و ضمن آنکه غیبت روس‌ها کار را برای کسب مدال آسان خواهد کرد. باوجود روس‌ها هم سطح رقابت‌ها بالا خواهد رفت و هم کشتی‌گیران تلاش بیشتری برای کسب مدال خواهند کرد. امیدوارم اتحادیه جهانی کشتی امسال اجازه حضور روس‌ها را در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بدهد تا پیش از المپیک کشتی‌گیران یک محک جدی بخورند.

رتفورد آمریکایی مهم‌ترین حریف من است

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به مشخص شدن نفرات نهایی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی این کشور (فینال ایکس) برای حضور در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور چند ساله در وزن ۷۰ کیلوگرم، از این رقبا کافی شناخت دارم. برای موفقیت این شناخت کافی نبوده بلکه کادر فنی با آنالیز کافی به دنبال بهترین نتیجه در این آوردگاه جهانی است. به طور قطع به دنبال آن هستم تا ضمن موفقیت در تورنمنت رنکینگ بوداپست، شایستگی خود را ثابت کنم. در رقابت‌های جهانی مهم‌ترین رقبایم رتفورد آمریکایی، ناریگونی ژاپنی و آزادکاری از قزاقستان هستند که می‌توانم با شکست آنان برای نخستین بار مدال طلای جهانی خود را در بلگراد کسب کنم.

یزدانی ادامه داد: تاکنون با این آزادکار آمریکایی مبارزه نداشتم و می‌توانم با آنالیز خوب کادر فنی به این موفقیت برسم. کشتی‌گیران آمریکایی همیشه حریفان خوبی هستند و رتفورد نشان داده که می‌تواند یک مدعی خوب در رقابت جهانی باشد. البته برای رقابت‌های جهانی مدعیان زیادی حضور دارند و باید برروی کشتی تمرکز کنیم.

هدفم المپیک پاریس است

وی ادامه داد: با توجه به غیر المپیکی بودن وزن ۷۰ کیلوگرم، بنا دارم تا موفقیت در المیپک را در یک وزن بالاتر تجربه کنم. در این مسیر یونس امامی مهم‌ترین رقیب من در وزن ۷۴ کیلوگرم است و رقابت با او با این تجربه و آمادگی بسیار سخت است. در حال حاضر تمرکزم معطوف به موفقیت در وزن ۷۰ کیلوگرم در رقابت جهانی بلگراد هستم و برای آینده با نظر کادرفنی نسبت به این تغییر وزن تصمیم‌گیری خواهم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارزان IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 1
    یونس امامی داغونت میکنه.تو کشتیگیر ۷۴ کیلو نیستی
    • یدالله IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      به قول انوش خواننده دلت گرفته نمیخای آواز بخونی تو فصل غربت گیج و بیخودی بمونی
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 0
      اتفاقا بهترین کشتی گیر تو وزن ۷۴ امیرمحمدیزدانیه، شما هم با این ادبیات صحبت کردن بهتره نظر ندی
  • ایرانی با غیرت IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    جناب امیرمحمد یزدانی : اگر میخواهید در المپیک 2024 پاریس در 74 کیلو شرکت کنید بهتر است که از همین حالا به این وزن بروید تا در طول یکسال بتوانید همطراز دیگران بشوید . درضمن امکان دارد از وزن 79 کیلو علی سوادکوهی یا محمد نخودی هم به این وزن بیایند که در ان صورت کار اسانی در پیش نخواهید داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس