کد خبر 1500327
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رجز خوانی کشتی گیر داغستانی برای حسن یزدانی؛ تا المپیک منتظرتم!

آزادکار مسلمان کشتی روسیه با بیان اینکه راز موفقیت ستارگان کشتی داغستان توکل و ایمان است گفت: به دنبال آن هستم تا در بازی‌های المپیک پاریس به رقیب جدی برای یزدانی تبدیل شوم.

به گزارش مشرق، آزادکاران مسلمان کشتی داغستان پرچمدار روسیه در رقابت‌های بین‌المللی و المپیک هستند؛ ستارگانی که تا کنون ده‌ها عنوان تیمی و انفرادی برای تزارها کسب کرده و در برخی از وزن‌ها در جهان کشتی بی‌رقیب هستند. ستارگانی مانند حاجی مراد گاتسالوف و عبدالرشید سعدالله‌یف از جمله نفراتی هستند که حتی با زبان روزه در تورنمنت‌های بزرگ جهانی حضور داشته و به عنوان قهرمانی رسیدند.

یکی دیگر از ستارگان مسلمان کشتی آزاد روسیه اخمت عثمان‌اُف است که در چند سال گذشته خود را به عنوان یک مدعی در کشتی روسیه و جهان مطرح کرد. عثمان‌اف در چند سال گذشته عناوینی مانند قهرمانی در جام یاریگین و قهرمانی کشتی روسیه را از آن خود کرده است.

او که بهمن ماه سال گذشته به همراه تیم روسیه به تهران سفر کرده بود موفق شد در فینال کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان علی سوادکوهی را از ایران شکست دهد. شکست سوادکوهی در حالی بود که آزادکار ایرانی پیش از آن رقابت موفق به شکست محمد نخودی نایب قهرمان جهان، زائور بک سیداکوف قهرمان المپیک، جردن باروز قهرمان جهان و المپیک و کنتچادزه نایب قهرمان جهان از گرجستان شده بود.

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای حضور یزدانی در هانگژو

این آزادکار روسی به تبیین اهداف و برنامه‌های خود برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک پرداخت. متن کامل این گفت‌وگو در زیر آمده است:

داغستان به پایتخت کشتی روسیه تبدیل شده و ستارگان مسلمان این منطقه بر کشتی روسیه سلطه دارند. راز این موفقیت چیست؟

داغستان یکی از مراکز مهم کشتی روسیه است و قهرمانان زیادی از این منطقه برای روسیه افتخار کسب کردند. شمار زیادی از این قهرمانان مسلمان هستند و توانستند در سطح جهان و المپیک افتخارآفرین باشند. راز مهم موفقیت آنان توکل به خدا است.

اخمت عثمان‌اف هم از این منطقه است آیا می‌توان انتظار قهرمانی جهان و المپیک از وی داشت؟

برنامه خوبی برای مسابقات جهانی دارم اما فعلاً تکلیف حضور ما در صربستان مشخص نیست. اگر در این رقابت‌ها شرکت کنم برای قهرمانی تلاش خواهم کرد. من در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی می‌گیرم و در این دسته قهرمانان خوبی هستند.

علی سوادکوهی هم در این وزن هست، دوست دارید با وی روبرو شوید؟

بله حتماً، سوادکوهی از کشتی‌گیران خوب وزن ۷۹ کیلوگرم است.

جردن باروز هم نتوانست به مسابقات جهانی برسد این کار شمار را راحت نمی‌کند؟

من روی کشتی خود تمرکز دارم و به مسابقات جهانی می‌اندیشم. اگر جواز حضور در این رقابت‌ها را بگیریم تلاشم برای قهرمانی است.

مشکلی که شما دارید این است که وزن ۷۹ کیلوگرم المپیکی نیست چه تدبیری برای حضور در پاریس دارید؟

من برای حضور در المپیک مجبور به افزایش وزن هستم و باید به دسته ۸۶ کیلوگرم بروم. در روسیه نفرات خوبی در وزن ۸۶ کیلوگرم هستند و باید برای دوبنده تیم ملی با آنان رقابت کنم.

اما در سطح جهان هم حسن یزدانی در این وزن است هراسی از رقابت با او ندارید؟

از توانایی حسن یزدانی باخبر هستم و می‌دانم که یک آزادکار بسیار خوب و مقتدر است اما به دنبال آن هستم تا در المپیک با وی رقابت کنم.

بسیاری از آزادکاران روسی به لیگ کشتی ایران می‌آیند، شما هم برنامه‌ای برای حضور در لیگ ایران دارید؟

دوست دارم در لیگ ایران کشتی بگیرم و انشاالله روزی بتوانم در لیگ با ستارگان کشتی ایران سرشاخ شوم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس