کد خبر 1499330
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
نشست سیاسی عربستان برای حمایت از سودان

عربستان با مشارکت کشورهای قطر، مصر، آلمان و حضور نمایندگان برخی از سازمان‌های بین‌المللی، نشست سیاسی حمایت از سودان را در ۱۹ ژوئن برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان سعودی روز گذشته، سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور نشستی مشترک در سطح بالای سیاسی را برای اعلام تعهد و حمایت از کمک‌های بشر دوستانه به سودان و منطقه، برگزار خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳ با مشارکت طرف‌های درگیر و به ریاست ریاض در سطوح بالای سیاسی برگزار خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عربستان سعودی با مشارکت کشورهای قطر، جمهوری عربی مصر و جمهوری فدرال آلمان این نشست را برگزار و مدیریت خواهد کرد. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) در سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم نمایندگانی در این نشست خواهند داشت.

وزارت امور خارجه عربستان از زمان آغاز بحران سودان تاکنون بارها بر موضع خود مبنی بر حمایت از مردم سودان تاکید کرده است؛ «سلمان عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد او هم اخیراً اعلام کردند که کمک‌های بشردوستانه مختلفی را به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای این کشور در نظر گرفته‌اند.

علاوه بر این، رسانه‌های سعودی طی سه ماه گذشته که این بحران آغاز شده، گزارش دادند عربستان در اموری همچون سازماندهی کارزارهای مردمی برای کمک به مردم سودان و همچنین تخلیه شهروندان سعودی، اتباع کشورهای دوست و کارکنان سازمان‌های بین‌المللی در خارطوم کمک کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس