دستور جدید ارتش صهیونیست برای آماده‌باش نیروهای مرزی

در پی ناآرام شدن مرزهای مصر برای رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم دستورات محتاطانه جدیدی برای نظامیان خود در مرزها صادر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات موفق «محمد صلاح» سرباز مصری و هلاکت سه نظامی صهیونیست در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، دستورالعمل‌های جدیدی برای نظامیان خود در مرزهای فلسطین اشغالی صادر کرد.

«محمد صلاح» سرباز مصری، صبح روز شنبه (سوم ژوئن)، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این عملیات موفق با استقبال مردم مصر همراه شد و به بهانه این عملیات یاد و خاطره سربازان مصری را که علیه اسرائیلی‌ها عملیات انجام داده بودند، زنده کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه، ۱۲ ژوئن)، اعلام کرد که ارتش صهیونیست، دستورات جدیدی را برای نظامیان خود در خصوص نحوه برخورد با هر حادثه امنیتی در مرزها صادر کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که طبق این دستورات، نظامیان صهیونیست به نیروهای پلیس مصر که تا ۱۰ روز پیش شرکای صهیونیست‌ها محسوب می‌شدند، به چشم تهدید احتمالی می‌نگرند.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید ارتش صهیونیست، سربازان از نزدیک شدن به حصار مرزی منع شدند، موظف به حفظ فاصله و عدم پیشروی در نقاط مرزی مگر با تأیید فرمانده بخش و نیز ملزم به تهیه گزارش و برخورد با هرگونه حرکت غیرعادی سربازان مصری در آن سوی مرزها به عنوان یک عملیات تهاجمی و نیز آماده‌باش برای تیراندازی به سوی مهاجم احتمالی هستند.

بنابر این گزارش، به سربازان مصری در منطقه مرزی دستور داده شده که حتما کلاه‌خود بر سر بگذارند و هر تحرکی را فورا گزارش کنند و مراق نظامیان مصری باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی قرار است، فردا تحقیق نهایی خود را درباره مرگ سه نظامی خود در گذرگاه نیتسانا منتشر کرد. روز گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که یک هیأت بلندپایه اسرائیلی برای بررسی ابعاد مختلف نفوذ محمد صلاح به فلسطین اشغالی به قاهره سفر کرده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی از گردان «باردلاس»، پس از عملیات محمد صلاح در مرز، طی روزهای اخیر از انجام خدمت به مدت ۱۲ ساعت در مرز مصر خودداری کردند.

وبگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد که نظامیان صهیونیست به فرماندهان خود گفته‌اند که نمی‌توانند شیفت‌های طولانی مدت در مرز مصر خدمت کنند و خواستار تغییر فوری این دستورات هستند.

گزارش مربوط به سرپیچی نظامیان صهیونیست از خدمت در مرز مصر به فرماندهی جنوبی ارتش ارسال و در نهایت تصمیم گرفته شد که مدت زمان نگهبانی در مرز از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت کاهش یابد.

امروز نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از دستورالعمل‌های جدید در مرزهای فلسطین اشغالی به نیروهای مرزی خبر داد.

روزنامه عبری «هاآرتص» روز سه‌شنبه (ششم ژوئن) با انتشار گزارشی از کشته شدن سه سرباز صهیونیست در مرز با مصر، این حادثه را آخرین مورد از سلسله ناکامی‌های ارتش رژیم اشغالگر دانست که دو سال است تکرار می‌شود.

رسانه‌های عبری تقریبا هر روز درباره عملیات محمد صلاح خبر منتشر و اعلام می‌کنند که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا عملیات این سرباز مصری علیه سربازان صهیونیست در مرز با مصر را جمع کنند، اما این روند ابعادی از موضوع عادی سازی روابط با مصر را نشان می‌دهد. «حایم لوینسون»، روزنامه‌نگار روزنامه «هاآرتص» ضمن بیان اینکه توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و مصر «توافق جعلی» است، تاکید کرد که «هیچ صلحی بین ملت مصر و اسرائیلی‌ها وجود ندارد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس