کد خبر 1498545
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
قطع امید مکرون از اپوزیسیون ایران

اکنون که ماه‌ها از پایان آشوب‌ها می‌گذرد و اپوزیسیون ایران نیز پس از شکست حقارت بار خود از مردم ایران به پستو خزیده‌اند،رئیس جمهور فرانسه با قطع امید از آنان، به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش مشرق، در جریان اغتشاشاتی که سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، مقامات کشورهای غربی تمام قد به حمایت از جریان ترور و آشوب در ایران پرداختند.

در این بین رئیس‌جمهور و دیگر مقامات فرانسوی بیشترین فعالیت ضدایرانی را داشتند. عملکرد فرانسه در ارتباط با اغتشاشاتی که سال قبل به راه افتاد، حاکی از تلاش این کشور برای ایفای نقش پدر اپوزیسیون ایرانی بود.

دیدار امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با چند نفر از معاندان جمهوری اسلامی ایران که آبان‌ماه سال گذشته و در جریان آشوب‌ها انجام شد، تاییدی بر این مدعاست.

بیستم آبان‌ماه بود که رئیس‌جمهور فرانسه با مسیح علی‌نژاد، رویا پیرایی، لادن برومند و شیما بابایی که هر کدام عهده‌دار بخشی از پروژه ضدایرانی غرب هستند، در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کرد؛ دیداری که تصاویر آن از سوی جریان رسانه‌ای ضدایرانی با آب و تاب فراوان منتشر شد.

جز مسیح علی‌نژاد که وطن‌فروشی و وابستگی‌اش به بیگانگان پیش‌تر عیان شده، لادن برومند از دیگر افراد ضدایرانی بود که با رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد. لادن برومند، دختر عبدالرحمن برومند از اعضای جبهه ملی است که از همراهان نزدیک شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر رژیم پهلوی بود.

همان ایام بود که مکرون در گفت‌وگو با رادیو فرانسه نیز مدعی شد «فرزندان انقلاب ایران، در حال انجام انقلاب خود هستند». وی گفته بود: «وضعیت سیاسی کنونی در ایران، جایی که اعتراضات علیه دولت آغاز شده، وضعیت را در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تغییر زیادی داده و احتمال توافق با این کشور را سست کرده است».

جدای از دیدار چهره‌های رسوای ضدایرانی با مقامات غربی از جمله مکرون که نشان از بی‌وطنی جریان اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران داشت، رئیس‌جمهور فرانسه به صورت علنی نشان داد حامی جریان آشوب و ترور برای پیشبرد هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران است.

آذرماه سال قبل نیز در پی سفر مکرون به ایالات‌متحده، رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه در مداخله‌ای آشکار در امور داخلی ایران اقدام به انتشار بیانیه‌ای مشترک کرده و به حمایت از آشوب و ترور در داخل ایران پرداختند.

مکرون و بایدن در این بیانیه با تأکید بر حمایت از جریان ضدایرانی، ایران را متهم به اقدامات ضدبشری کردند. در این بیانیه آمده بود: ما به مردم ایران بویژه زنان و جوانان که شجاعانه برای به دست آوردن آزادی حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود اعتراض می‌کنند، احترام می‌گذاریم.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده بود: «آمریکا و فرانسه مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستند. فرانسه و آمریکا به همکاری با دیگر شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران، عدم همکاری کافی تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمله درباره مسائل جدی و باقیمانده مربوط به تعهدات قانونی ایران ذیل پادمان‌های معاهده منع اشاعه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در غرب آسیا، بویژه ارسال موشک‌ها و پهپاد، از جمله به عوامل غیردولتی، ادامه خواهند داد.

اینها گوشه‌ای از اقدامات و اظهار نظرهای ضدایرانی رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از جریان آشوب و اغتشاش سال گذشته کشورمان بود. اغتشاشاتی که هدفی جز براندازی جمهوری اسلامی و سپس تاراج سرزمین ایران نداشت. اما حالا که دیگر ماه‌ها از پایان آشوب‌ها می‌گذرد و اپوزیسیون ایران نیز پس از شکست حقارت بار خود از مردم ایران به پستو خزیده، رئیس جمهور فرانسه نیز با قطع امید نسبت به اپوزیسیون ایران، به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هادی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    8 3
    به این غربی‌ها اعتماد نکنید از قرارداد فینکنشتاین با ناپلئون درس بگیریم از برجام با آمریکا و هزاران نمونه دیگه
  • ترابیان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 1
    باید با زبان خود این جنگ افروز ها صحبت کرد
  • رضا IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 0
    مکرون بی وجدان اگرمی خواد با ایران رابطه داشته باشد باید اعضای اوپزسیون تحویل ایران بده
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    از ریاست جمهور آقای رئیسی ، جواب تلفن مکرون منافق را دادن بسیار بعید بود . این دشمنان با توجه با عمل کردشون باید حالا حالا پشت در بایستند.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 0
    این درجه از حماقت در میان حاکمان اروپا بی‌سابقه است!! البته حاکمان فعلی آلمان ، از فرانسه نیر بله‌تر هستند و همه دستاوردهای حاکمان قبلی را به باد می‌دهند...
  • عبدالله IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    چقد احمق و فاسدست این رئیس جمهور فرانسه. اول با چند نفر بیسواد احمق فاسد فراری همراهی میکنه . وقتی میبینه نتیجه نداره به گفتگو با ایران می پردازه.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    برای فرانسه اصلا اپوزسیون مهم نیستند آنها فقط اهرم برای فشار و امتیاز گیری از ایران هستند دلیل فرانسه برای تعاملات با ایران هم به مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان بر می گردد و فرانسه چون می خواهد از قافله عقب نیفتد و در این توافق نادیده گرفته نشود سراغ تعامل با ایران آمده است روش کشورهای استعماری همین است برای منافع خود حاضر هستند همه اپوزسیون را قربانی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس