در دیدار هیات جهاد اسلامی با رئیس دستگاه اطلاعات مصر چه گذشت؟

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای به جزئیات دیدار هیاتی از این جنبش به ریاست زیاد النخاله با رئیس دستگاه اطلاعات مصر پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سما، داوود شهاب، مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که هیاتی از این جنبش به ریاست زیاد النخاله که به مصر سفر کرده است با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار و رایزنی کردند.

وی گفت که در این دیدار علاوه بر زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصری، برخی اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و مسئولان ارشد پرونده فلسطین در دستگاه اطلاعات مصر حضور داشتند.

مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد که این دیدار مثبت و نتیجه بخش بود و طرف مصری بر اتحاد و یکپارچگی موضع فلسطینی ها و تلاش برای کاهش مشکلات مردم فلسطین در سایه محاصره و تحریم بویژه در نوار غزه تاکید کرد.

مسئولان جنبش جهاد نیز تاکید کردند که مصر نقش مهمی را ایفا می کند و ما به دنبال تقویت روابط با این کشور برادر هستیم.

داوود شهاب گفت که در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سیاسی ومیدانی به ویژه درگیری های اخیر در غزه و ترور فرماندهان مقاومت و همچنین اتفاقات کرانه باختری و قدس اشغالی تبادل نظر شد.

هیات جنبش جهاد اسلامی بر موضع ثابت خود در دفاع از ملت فلسطین و خاک و مقدسات آن تاکید کرد.

پیش از این نیز«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از رهبران این جنبش که در قاهره به سر می‌برند با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تعدادی از رهبران جهاد اسلامی از داخل و خارج فلسطین دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف با توجه به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس، مسجدالاقصی و کرانه باختری اشغالی و همچنین تجاوزی که در حق اسیران فلسطینی صورت می گیرد، درباره مسائل مختلف مربوط به اوضاع فلسطین گفت وگو کردند.

آن‌ها همچنین راه‌های توسعه و تحکیم روابط راهبردی بین دو جنبش و توسعه همکاری‌ها را به گونه‌ای که در خدمت مقاومت و مسائل مختلف فلسطینی‌ها باشد، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که مردم فلسطین به مقاومت که تنها گزینه برای مقابله با رژیم اشغالگر و دشمن صهیونیستی است، ادامه خواهند داد.

دو طرف در مورد تحولات سریع سیاسی در منطقه و چگونگی استفاده از آن‌ها برای خدمت به مردم و آرمان فلسطین گفت وگو کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    این که گروه های مبارزه فلسطینی به این قدرت در غزه رسیدند، در سایه حمایت های دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مصر بوده است. می گفتند مرحوم عمر سلیمان رئیس سابق دستگاه های اطلاعاتی مصر در دوره ریاست جمهوری محمد حسنی مبارک، چشم خودش را بر سفرهای هیأت های گروه های مبارزه فلسطینی به ایران بسته بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس