نوری المالکی: مقاومت، تنها راه نجات از غده سرطانی اسرائیل است

نخست وزیر اسبق عراق که میزبان دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود، تأکید کرد که برای رهایی یافتن از شر غده سرطانی اسرائیل، هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق شامگاه امروز شنبه، میزبان زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه وی بود.

دفتر نوری المالکی با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، نخست وزیر اسبق عراق، ضمن تمجید از مواضع جهاد اسلامی در دفاع از ملت فلسطین، از اقدامات نیروهای این جنبش در برابر رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

المالکی با بیان اینکه، مقاومت برای ملتهای زنده به ویژه ملت فلسطین، یک مسئله طبیعی است، تأکید کرد که برای رهایی یافتن از شر غده سرطانی اسرائیل، هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد.

النخاله هم شرح مفصلی از وضعیت فلسطین و آخرین تحولات آن به ویژه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در مسجدالاقصی و قدس اشغالی ارائه کرد و گفت که قدردان مواضع عراق برای حمایت از حقوق و اصول ملت فلسطین است.

این در حالی است که دبیرکل جهاد اسلامی پنجشنبه وارد بغداد پایتخت عراق شد. سفری که پس از چندین دهه صورت گرفت و قرار است چند روزی به طول انجامد.

دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عراق در بیانیه‌ای گفت که این سفر به دعوت رسمی مقامات عراقی صورت گرفته است و زیاد النخاله قصد دارد با رهبران سیاسی و حزبی و شخصیت‌های عراقی دیدار و گفت‌وگو کند که محور همه این دیدارها بحث در خصوص اخرین تحولات فلسطین و جهان عرب و راههای حمایت از مقاومت فلسطین خواهد بود.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین پس از رسیدن به بغداد، به دیدار «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق رفت و امروز نیز با «عادل عبدالمهدی» نسخت‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

النخاله در مراسمی که به مناسبت روز جهانی قدس در بغداد برگزار شد، سخنرانی کرد و با تأکید بر ادامه جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین اشغالی، گفت که صحنه‌های مسجدالاقصی برای نشان دادن واقعیت رژیم صهیونیستی کافی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس