هنیه و عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس برای شرکت در مذاکرات بین گروه‌های فلسطینی وارد پایتخت مصر شدند.

به گزارش مشرق، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در آستانه مذاکرات وحدت بین گروه‌های فلسطینی که توسط جنبش جهاد اسلامی فلسطین تحریم شده، وارد مصر شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، عباس قرار است علاوه بر ریاست نشست روز یکشنبه سران گروه‌های فلسطینی، با همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی نیز دیدار کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در راس هیئتی برای شرکت در این نشست وارد مصر شد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست با توجه به تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها به سرزمین، مردم و مقدسات ما به‌ویژه هجوم مستمر به مسجد مبارک الاقصی برگزار می‌شود.

حماس اضافه کرد که در این دیدار به دنبال "یکپارچه سازی موضع فلسطین و توافق بر سر یک برنامه استراتژیک ملی واحد برای مقابله با اشغالگری" خواهد بود.

مصر روز یکشنبه میزبان نشست ملی فلسطینیان به دعوت عباس و سران جناح‌های مختلف برای بررسی اوضاع سیاسی و میدانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌ویژه با توجه به تشدید تنش‌ها توسط دولت اشغالگر اسرائیل خواهد بود.

هفته گذشته، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، مشارکت این جنبش در مذاکرات را منوط به آزادی اعضای آن و دیگر گروه‌های بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی کرد.

محمد الهندی، مسئول این جنبش نیز روز شنبه در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه، «ادامه بازداشت سیاسی و پیگرد مقاومت» را محکوم کرد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز مذاکرات را تحریم می‌کند.

عباس و هنیه روز چهارشنبه در آستانه دیدار روز یکشنبه در آنکارا با هم دیدار کردند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه میزبان این مذاکرات بود و گفت که دولت او تمام تلاش خود را برای ایجاد آشتی بین فلسطینی‌ها انجام خواهد داد.

یک مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، گفت که هدف از این مذاکرات پایان دادن به اختلافات (بین جناح‌ها) در آماده‌سازی برای دولت واحد فلسطین و انتخابات ریاست جمهوری و عمومی است.

طاهر النونو، سخنگوی هنیه به خبرگزاری فرانسه گفت که حماس به دنبال "یکپارچه سازی موضع فلسطین" تحت یک طرح راهبردی برای "مقابله با اشغالگری اسرائیل در پرتو تجاوزات کابینه افراطی آن" است.

طلال ناجی، دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین روز چهارشنبه به المیادین تاکید کرد که " مخالف هرگونه دستگیری توسط تشکیلات خودگردان فلسطین است. "

ناجی تاکید کرد که تصمیم جنبش برای شرکت در این نشست منوط به مشارکت جهاد اسلامی فلسطین است که معاون دبیرکل آن روز سه شنبه به المیادین گفت که گروه مقاومت این نشست را تحریم می‌کند مگر اینکه مبارزان مقاومت که با اتهامات سیاسی بازداشت شده‌اند، آزاد شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس