آمریکا مدعی حمله سایبری چین به زیرساخت های دریایی خود شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که چین به زیرساخت‌های دریایی این کشور حمله سایبری کرده، خواهان هوشیاری در مقابل این حملات شد.

به گزارش مشرق، «ماتیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار خبر حمله هکری به نیروی دریایی این کشور در جزیره گوام افزود: برآورد جامعه اطلاعاتی ایالات متحده این است که چین توانایی حمله سایبری و تخریب زیرساخت های حیاتی آمریکا در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز و حمل و نقل ریلی را دارد.

وی از همه کسانی که در حوزه دفاع سایبری در دولت و بخش خصوصی فعال هستند، خواست درباره این گونه حملات هوشیار باشند.

«کارلوس دل تورو» رئیس بخش دریانوردی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با «سی ان بی سی» گفته بود: هکرهای مورد حمایت چین به زیرساخت های دریایی آمریکا نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر قرار داده اند.

وی افزود: این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد، در دهه های گذشته، همواره زیرساخت هایی دریایی آمریکا هدف حملات هکری چینی ها بوده و نیروی دریایی آمریکا با این حملات دست و پنجه نرم کرده است.

شرکت میکروسافت و آژانس امنیت ملی آمریکا در کنار تعداد دیگری از آژانس های اطلاعاتی آمریکا و چهار کشور دیگر، روز چهارشنبه از هدف قرار گرفتن زیرساخت های دریایی آمریکا در جزیره گوام خبر داده بودند.

میکروسافت هشدار داده بود که زیرساخت های حیاتی مربوط به حمل و نقل، دریانوری و ارتباطات هدف حمله هکرها قرار گرفته اند.

این شرکت، از سوءاستفاه گروه هکری موسوم به «ولت تایفون» از یک آسیب پذیری سایبری در زیرساخت های نیروی دریایی آمریکا خبر داد و تصریح کرد که این حمله بخش های دریانوردی و ارتباطات گوام به عنوان یک پایگاه دریایی مهم آمریکا را هدف قرار داده است.

شرکت میکروسافت، اهداف حمله هکرهای مورد حمایت چین را بیشتر جاسوسی تا خرابکاری ارزیابی کرد.

مقامات ارشد امنیتی آمریکا در گفت وگو با نیویورک تایمز، پایگاه نیروی دریایی آمریکا در گوام را یک پایگاه مهم برای دفاع از تایوان در صورت حمله چین اعلام کردند.

وزارت خارجه چین و مطبوعات این کشور، گزارش میکروسافت و دستگاه اطلاعاتی آمریکا را رد و آن را ضداطلاعات اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 1
    مرگ بر چین جهانخوار آینده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس