لاوروف: دخالت غرب در اوکراین، منجر به جنگ اتمی می‌شود

وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به دخالت مستقیم کشورهای ائتلاف ناتو در جنگ اوکراین، هشدار داد که بخش عظیمی از سلاح‌های ارسالی به کی‌یف در حال قاچاق‌شدن به سراسر جهان است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) هشدار داد که دخالت غرب در جنگ اوکراین، منجر به آغاز درگیری بین قدرت‌های اتمی جهان می‌شود.

لاوروف طی سخنرانی یازدهمین نشست بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی، گفت: «ما از پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا، به دلیل ناکارآمدی آن و به دلیل اقدامات آمریکا خارج شدیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره تحقیقات نظامی آمریکا در اوکراین، اظهار داشت: «واشنگتن آزمایشگاه‌های بیولوژیکی را در نزدیکی مرزهای ما ایجاد کرده که معاهده منع تسلیحات هسته‌ای را نقض می‌کند».

در اولین بیانیه خلع سلاح هسته‌ای که روز شنبه در اجلاس سران گروه ۷ در هیروشیما منتشر شد، از روسیه و چین خواسته شده تا شفافیت بیشتری در مورد زرادخانه‌های اتمی خود، مشابه آنچه آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام داده‌اند، نشان دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره خطر تقابل قدرت‌های اتمی جهان توضیح داد:‌ «ما هشدار می‌دهیم که دخالت غرب در درگیری با اوکراین، منجر به خطر جنگ هسته‌ای می‌شود. کشورهای غربی اما پیام‌های روسیه در مخالفت با برخورد مستقیم قدرت‌های اتمی را نادیده می‌گیرند یا تحریف می‌کنند».

طبق این گزارش، لاوروف با بیان اینکه کشورهای ائتلاف نظامی ناتو با حمایت از کی‌یف به‌طور مستقیم در جنگ اوکراین دخیل هستند، اضافه کرد: «بخش فزاینده‌ای از سلاح‌های غربی که به اوکراین ارسال شده‌اند، در حال گسترش در سراسر جهان هستند».

وی ضمن اشاره به تنش‌زایی عامدانه آمریکا در مسئله تایوان با چین، ادامه داد: «ما از واشنگتن و بروکسل می‌خواهیم که از تصمیمات نظامی یکجانبه برای کاهش تنش در جهان خودداری کنند».

وزیر خارجه روسیه درباره خصومت غرب با پکن و مسکو افزود: «در جریان اجلاس گروه ۷، آنها هم روسیه و هم چین را به عنوان دشمنان راهبردی خود نشان داده و مدعی شدند که [پکن و مسکو] تهدید موجودیتی برای آنها هستند».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که لفاظی‌های هسته‌ای گروه ۷ علیه روسیه و چین، تنها با هدف اعمال فشار روانی، نظامی و سیاسی بر این دو کشور انجام شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    وای نگو نگو نگو از بمب اتم و جنگ وای نگو نگو تو ازون ویرانی مردک چی مصرف کردی فکر کردی که حاضره برای روسیه بجنگه؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 2
    لاوروف غلط کرد مردک دروغگو متجاوز
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    14 1
    ناتو نبود که روسیه و چین نصف دنیا رو بلعیده بودن ناتونباشه دیگه هیچ قدرتی جلودار روسیه و دیکتاتورهای سلطه طلب نیست
    • خدمت IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      هیروشیما، ناکازاکی، ویتنام، کدام جونور و خونخوار بمب اتم برسر ملت های جهان ریخته شده است (استکبار جهانی)غرب و دنباله‌داران، گروه جی۷ دنیا را غارتگری می کنند، داخلی هم غرب گدایی و پای اونا رو هم لیس می زنند!
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      11 0
      خطاب به کاربر خدمت شماها هم پای پوتین لیس میزنید بی وطن ها
    • US ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      11 0
      ۴ تا اسم یاد گرفتی زر میزنی !! :)) ژاپن اگر امریکا نبود کل آسیا الان دستش بود ، ویتنام ام جنگ بین ویتنام شمالی و جنوبی بود ، نه آمریکا !! فیلم زیاد می‌بینی انگار ؟! یکم تاریخ بخون.... جنگ آمریکا جنگ علیه صدام بود و القاعده و...که کاملاً جنگ درست و بجایی بود !!
  • TR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    به امید شروع جنگهای اتمی و تمام عیار در سراسر جهان و نابودی 5 میلیارد نفر از سکنه کره زمین ... چون جنگهایی که در جبهه های جنگ اتفاق میوفته صرفا باعث قربانی شدن سربازان و نظامیان بیچاره است و سیاستمدارن کثیف که دستورات این جنگها رو میدن ، همیشه در پشت پرده باقی میمونن .. پس باید یه جنگی صورت بگیره که اقلا 80 درصد این سیاستمداران لجن و خانواده هاشون هم پودر و خاکستر بشن ، به همراه اون 5 میلیارد نفر .. و البته به شرطی این جنگ خوبه و این تعداد تلفات خوبه که کل این حملات در 24 ساعت اتفاق بیوفته تا اون سیاستمدارن نتونن از لونه هاشون فرار کنن و در جا پودر و خاکستر بشن به همراه بچه ها و نوه هاشون .. به امید اون روز عزیز آمین
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      بیمار روانی
    • TR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 0
      آقای 20:11 غلط نکنم شما یکی از همون سیاستمدارای مورد بحث هستی یا در کنار اون سیاستمدارا داری ارتزاق میکنی !!!! خوش بگذره بهت !!! بخصوص موقعی که حتی وقت نمیکنی خاکستر شدن و دود شدن خودتو ببینی و روحت مثل فشنک میپره و میره به برزخ !! مرگ نزدیک است خیلی نزدیک نترس !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس