نیویورک‌تایمز: رصد بدافزاری چینی که می‌تواند عملیات نظامی آمریکا را مختل کند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که یک بدافزار چینی رصد شده است که می‌تواند عملیات نظامی آمریکا را مختل یا کُند کند.

به گزارش مشرق، مقامات اطلاعاتی آمریکا بدافزار چینی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به چین این قدرت را دهد که به اختلال یا کُند کردن استقرار یا تامین عملیات‌های آمریکا از جمله در جریان اقدام چین علیه تایوان بپردازد.

مقام‌های امنیت ملی، اطلاعاتی و نظامی آمریکایی گفته‌اند که دولت این کشور کد رایانه‌ای بدافزاری را شکار کرده که معتقد است چین به پنهان سازی عمیق آن در داخل شبکه کنترل خطوط برق، سامانه‌های ارتباطاتی و تاسیسات تامین آب پایگاه‌های نظامی در آمریکا و در اطراف جهان پرداخته است.

کشف این بدافزار، نگرانی‌ها را افزایش داده که هکرهای چینی که احتمالا برای ارتش آزادی بخش چین کار می‌کنند این کدها را با هدف اختلال در جریان عملیات نظامی از جمله اقدام پکن علیه تایوان در سال‌های آینده به کار بگیرند.

یکی از اعضای کنگره هشدار داد که این بدافزار یک بمب ساعتی می‌باشد و به چین این قدرت را می‌دهد که به اختلال یا آهسته کردن استقرار یا عملیات نظامی آمریکا از طریق قطع جریان آب، برق و اتصالات پایگاه‌های آمریکایی بپردازد.

اما تعدادی از مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که اثرات این بدافزار می‌تواند گسترده‌تر باشد چون همین زیرساخت‌ها اغلب به تامین آب و برق خانه‌ها و تجارت مردم عادی آمریکا می‌پردازد.

نخستین نشانه عمومی این بدافزار در اواخر ماه می نمایان شد زمانی که شرکت مایکروسافت اعلام کرد که یک کد رایانه‌ای اسرارآمیزی در سامانه‌های ارتباطاتی در جزیره گوام، پیدا کرده است. جزیره گوام در اقیانوس آرام، میزبان یکی از پایگاه‌های نظامی گسترده آمریکاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس