ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره حملات سایبری هکرهای چینی

رسانه‌های آمریکایی به نقل از شرکت مایکروسافت و مقام‌های دولتی ادعا کردند، هکرهای مرتبط با چین از ماه مه به حساب‌های پست الکترونیکی متعلق به حدود 25 سازمان در جهان از جمله سازمان‌های دولتی آمریکا نفوذ کرده تا جاسوسی سایبری انجام دهند.

به گزارش مشرق، مقام‌های دولت آمریکا و شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه به رسانه های این کشور ادعا کردند، هکرهای وابسته به دولت چین از ماه‌ مه به شکل مخفیانه به حساب‌های پست الکترونیکی نزدیک به ۲۵ سازمان در کشورهای مختلف جهان از جمله حساب‌های سازمان‌های دولتی آمریکا با هدف جاسوسی سایبری دسترسی پیدا کرده‌اند.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه به یک برنامه شبکه ای.بی.سی مدعی شد، مقام‌های آمریکایی «نسبتا سریع» نفوذ به حساب‌های پست الکترونیکی در دولت فدرال را شناسایی کرده و جلوی نفوذهای بیشتر را گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک منبع آگاه هم گفته است، یکی از سازمان‌های دولتی آمریکا که از این حمله سایبری تاثیر پذیرفته، وزارت امور خارجه آمریکا بوده است.

شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای از این گروه هکری تحت عنوان گروه Storm-۰۵۵۸ یاد کرده و مدعی شد، این هکرها توکن‌های شناسایی دیجیتال را با هدف دسترسی به حساب‌های پست الکترونیکی در برنامه اوت لوک جعل کرده‌اند.

این شرکت در بیانیه خود نامی از سازمان‌ها یا دولت‌هایی که هدف این حمله سایبری ادعایی قرار گرفته‌اند نبرد اما گفت،‌ این هکرها عمدتا نهادهایی در حوزه غرب اروپا را به عنوان اهداف اصلی حملات خود انتخاب کردند.

سفارت چین در شهر لندن به اتهام‌زنی‌ علیه خود پاسخ داده و آنها را «انتشار اطلاعات دروغ» دانست. این سفارتخانه در بیانیه‌ای دولت آمریکا را «بزرگترین امپراطوری هکری و دزد سایبری بین ‌المللی در جهان» خواند.

به نوشته رویترز، «آدام هاج»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد، این حمله سایبری با نفوذ به بخش امنیت رایانش ابری مایکروسافت اتفاق افتاده و «سامانه‌های طبقه بندی نشده» را هدف گرفته اما توضیحات بیشتری ارائه نکرد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: «مقام‌ها فورا با شرکت مایکروسافت تماس گرفتند تا منشا و آسیب‌پذیری را در خدمات رایانش ابری خود بیابند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای در توضیح درباره این حمله سایبری ادعایی گفت، این وزارتخانه «فعالیت‌هایی غیرمعمول را در سیستم‌های ما شناسایی کرده و گامهای فوری برای تامین امنیت آنها در پیش گرفت.»

در اواخر خرداد، مایکروسافت تایید کرده بود، اختلالاتی پراکنده اما جدی در سرویس مجموعه آفیس سوییت مایکروسافت از جمله ایمیل اوت‌لوک و برنامه های اشتراک گذاری فایل وان‌درایو و پل فرم رایانش ابری در ابتدای ماه خرداد به وجود آمده که ناشی از حملات سایبری از نوع DDoS بوده‌اند.

این شرکت نرم افزاری در آن زمان جزئیات کمی درباره این موضوع ارائه کرده و در مورد اینکه چه تعداد از مشتریان تحت تأثیر قرار گرفته اند و اینکه آیا تأثیر آن جهانی بوده یا خیر، اظهار نظر نکرد. یک سخنگوی مایکروسافت در آن زمان تایید کرد که گروهی که خود را « Anonymous Sudan» می‌خواند، پشت این حملات بوده است.

همچنین اواخر خرداد ماه سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در گزارشی مدعی شده بود بسیاری از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی آمریکا در هفته‌های اخیر هدف حملات سایبری یک گروه هکری روسیه به نام CLOP قرار گرفته و داده‌هایشان به سرقت رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس