کد خبر 1479300
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کشیده شدن دعوای سیاسی صهیونیست‌ها به گورستان!

خانواده‌های هزاران نظامی به هلاکت رسیده در جنگ‌ها خواستار عدم حضور اعضای کابینه حاکم و سیاستمداران رژیم صهیونیستی در مراسم مربوط به این نظامیان در گورستانها شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، در حالی که قرار است ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده کابینه حاکم در مراسم مربوط به نظامیان صهیونیست کشته شده در جنگ های توسعه طلبانه این رژیم حضور یابد، بسیاری از والدین نظامیان کشته شده از شهرداری منطقه «بئرشبع» خواسته اند تا مانع حضور بن گویر در این مراسم شوند.

«روویک دانیلوویچ» شهردار «بئرشبع» نیز در پاسخ خواسته خانواده های نظامیان کشته شده اعلام کرده که شهرداری روی افراد حاضر در مراسم که از سوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برگزار می شود، کنترل ندارد و لازم است که آنها اختلافات سیاسی را در چنین مراسمی کنار بگذارند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت که هنوز مشخص نیست که آیا والدین نظامیان صهیونیست کشته شده در جنگ ها، درخواست مشابهی از وزارت جنگ داشته اند یا نه.

ماه گذشته نیز، هزاران خانواده نظامیان صهیونیست کشته شده در جنگ ها در بیانیه ای خواستار پرهیز وزیران کابینه حاکم از حضور در مراسمات آنها شدند تا مبادا از این مراسمات بخواهند بهره برداری سیاسی کنند.

«الی بن-شم» رئیس سازمان صهیونیستی موسوم «یاد لابانیم» بزرگترین سازمان حامی خانواده های نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در جنگ های رژیم صهیونیستی در اینباره به سایت صهیونیستی والا گفته است که هشت هزار و ۵۰۰ خانواده خواستار خودداری سیاستمداران از حضور و سخنرانی در مراسمات شده اند زیرا آنها نگران به نزاع کشیده شدن مراسم به خاطر اختلاف درباره لایحه اصلاحات قضائی هستند که کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو قصد تصویب آن در پارلمان رژیم صهیونیستی را دارد. این لایحه باعث جنجال، درگیری و بحران زیادی بین صهیونیستها در داخل سرزمین های اشغالی شده است.

رئیس این سازمان صهیونیستی از ارائه درخواست خانواده های نظامیان صهیونیست کشته شده در جنگ ها در این خصوص به «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «میری رگو» رئیس کمیته مراسمات کابینه حاکم، در هفته آینده خبر داد.

تعدادی از سیاستمداران صهیونیست از جمله «چیلی تراپر» از حزب موسوم به «اتحاد» نیز با جمع آوری ۹۰ امضای نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی، خواهان سیاسی نکردن مراسمات یاد شده اند.

«گاوریلا زیمرمن» از والدین یکی از نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده در سال ۲۰۰۴ در گفت و گو با سایت صهیونیستی والا، رژیم صهیونیستی را "ویرانه ای بیش ندانست" که فرزندش به خاطر آن به هلاکت رسید.

این درخواست درحالی رخ می دهد که سرزمین های اشغالی شامگاه شنبه نیز به روال گذشته صحنه تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو بود و ساکنان سرزمین های اشغالی برای چهاردهمین هفته متوالی به خیابان ها آمدند و علیه طرح جنجالی اصلاح قوانین نظام قضایی که آنها از آن به "کودتای" نتانیاهو ملقب به "بی بی" و کابینه نام می برند، اعتراض کردند.

پایگاه خبری عبری زبان واللا تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو را بیش از ۱۴۵ هزار نفر اعلام کرد.

شهرک‌نشینان معترض بار دیگر مخالفت خود را با تعلیق فرآیند تصویب لایحه تغییرات قضایی اعلام کرده و خواستار توقف کامل آن شدند.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی مورد ادعای صهیونیستها وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب "قوانین پایه" محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد که مصوبات آن را تعویق بیندازد.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی مورد ادعای صهیونیستها تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل بین قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است اما مخالفان این لایحه تاکید می کنند که نتانیاهو از طریق آن بدنبال فرار از محاکمه در سه پرونده کلاهبرداری، رشوه خواری و فساد مالی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 0
    انگاری سرانجام فهمیدن کوره های آدمسوزی مال فرقه مولوخ برادران ناتنی خودشون بود (اشکنازی)
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 0
    ناتانیاهو هم اشکنازی خونآشام فامیل روشیلد است؟ همه تاریخ همینها یهود را به اسارت گرفتن. چرا؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس