کد خبر 1485840
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
حسین رویوران

شهادت عدنان قطره‌ای از دریای جنایات صهیونیست‌هاست. امروز بیش از ۳۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بدون هیچ اتهامی و یا کوچک‌ترین جرمی بازداشت هستند.

به گزارش مشرق، حسین رویوران تحلیلگر مسائل غرب آسیا طی یادداشتی در روزنامه قدس نوشت: امروز یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین میدان‌ها و عرصه‌های مبارزه با اشغالگران صهیونیست، زندان‌های این رژیم است که تعداد زیادی از مبارزان فلسطینی در آن محبوس هستند. نکته جالب توجه البته آن است که بیشتر این افراد بدون هیچ اتهام و جرمی و حتی حضور در دادگاه و محاکمه‌ای زندانی می‌شوند. شهید خضر عدنان هم از جمله افرادی بود که بدون هیچ اتهامی بازداشت و در زندان اشغالگران به شهادت رسید. این کار که برخلاف تمام عرف‌ها و قواعد جهانی صورت می‌گیرد یکی از صدها جنایات برنامه‌ریزی شده‌ای است که صهیونیست‌ها در طول این چند دهه اخیر علیه فلسطینیان به کار بسته‌اند.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی بارها با آزادی خضر عدنان که از ۸۷ روز پیش اعتصاب غذا کرده بود، مخالفت کرد. این در حالی بود که رسانه‌ها بارها اعلام کرده بودند ممکن است او به‌خاطر اعتصاب غذا و وضعیت جسمانی وخیم به شهادت برسد اما دادگاه اسرائیل بی‌تفاوت به این مسئله، به هیچ عنوان حاضر به آزادی او نشد. این بی‌عملی ‌دادگاه در واقع صدور حکم اعدام برای مبارز فلسطینی بود.

اما شهادت عدنان قطره‌ای از دریای جنایات صهیونیست‌هاست. امروز بیش از ۳۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بدون هیچ اتهامی و یا کوچک‌ترین جرمی بازداشت هستند. بازداشت‌های خودسرانه و بدون محاکمه می‌تواند به رسوایی بزرگی علیه صهیونیست‌ها در سطح جهانی منجر شود. این رفتارهای

رژیم صهیونیستی با زندانیان نشان‌دهنده آپارتاید سیستماتیک و اسیرکشی است و این باید در رسانه‌های آزاد جهان فریاد زده شود.

دادگاه شهید خضر عدنان هم باوجود همه هشدارها قرار بود هفته آینده برگزار شود اما وی به شهادت رسید. همین امر یعنی خون به ناحق ریخته شده او می‌تواند در عرصه داخلی فرصتی فراهم آورد تا نیروهای مقاومت فلسطینی برای مقابله با صهیونیست‌ها یکپارچه و منسجم‌تر شوند. هدف رژیم صهیونیستی از زندانی کردن جوانان فلسطینی ترساندن آن‌ها و نوعی ابزار سرکوب است و به خیال خود می‌خواهد پایه‌های حکومت جعلی‌اش را با این عمل مستحکم کند. اما امروز اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی و همچنین فاصله‌گیری کشورهای منطقه و حتی متحدان پیشین تل‌آویو از اشغالگران، بیانگر اوضاع آشفته صهیونیست‌هاست.

هر چند برخی کشورهای عربی به شهادت شیخ عدنان واکنشی درخور نشان ندادند اما نکته‌ای که امروز مطرح است فاصله‌گیری جدی سعودی از اسرائیل و به محاق رفتن پروژه عادی‌سازی روابط است. توافق اخیر بین ایران و عربستان آتیه بسیاری از پرونده‌های منطقه را مشخص کرده و این موضوع به‌خوبی مشهود است به‌طوری‌که پس از این تعامل، تعداد زیادی از اسیران گروه‌های جهاد فلسطین از جمله حماس از زندان‌های آل‌سعود آزاد شدند و یا شاهد سفر تعدادی از مسئولان جنبش حماس از جمله اسماعیل هنیه به عربستان بودیم. این امر نشان‌دهنده فاصله گرفتن سعودی از اسرائیل بوده و می‌تواند بر مشکلات این رژیم دامن زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 0
    خودکشی افتخار نیست. بابی ساندز که خودکشی کرد مسلمان نبود و شاید انتظار دیگری از او نبود. اما یک مسلمان هر چند زیر فشار خودکشی کند و شاید اینکارش مایه ترحم و تاسف باشد ، اما اینکارش افتخار نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس