کد خبر 1482486
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
ژاپن در تدارک برای ساقط کردن ماهواره جاسوسی کره شمالی

وزیر دفاع ژاپن به نیروهای این کشور دستور داد که در صورت ورود ماهواره جاسوسی کره شمالی به حریم ژاپن، آن را ساقط کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با تداوم تنش‌ها در شبه جزیره کره، ژاپن در تدارک برای هدف قرار دادن ماهواره جاسوسی کره شمالی آماده کرده است.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که «یاسوکازو هامادا» وزیر دفاع ژاپن روز شنبه (امروز) به ارتش این کشور دستور داد تا برای سرنگونی یک ماهواره جاسوسی کره شمالی در صورت ورود آن به حریم ژاپن آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یاسوکازو هامادا به نیروهای این وزارتخانه دستور داد تا آمادگی‌های لازم را انجام دهند چرا که او به طور بالقوه می‌تواند دستور «انهدام موشک‌های بالستیک» را بدهد.

از جمله مقدمات مدنظر وزیر دفاع ژاپن شامل ایجاد تمهیداتی برای استقرار نیروها در استان جنوبی اوکیناوا برای «به حداقل رساندن آسیب در صورت سقوط موشک بالستیک» بوده است.

رسانه‌های کره شمالی چهارشنبه هفته گذشته خبر دادند، کیم جونگ اون رهبر این کشور اعلام کرد که آماده سازی برای پرتاب برنامه ریزی شده اولین ماهواره جاسوسی کره شمالی باید برای مقابله با تهدیدات ایالات متحده و کره جنوبی ادامه یابد.

کیم طی بازدید از اداره دولتی اکتشافات فضایی به همراه مقامات ارشد موسسات آموزشی و تحقیقاتی و همچنین ستاد فرماندهی بخش اطلاعات فنی ارتش کره شمالی توضیح داد که کار ساخت ماهواره جاسوسی این کشور در ماه آوریل به پایان رسیده است.

رهبر کره شمالی در این بازدید بر «نقش، ارزش راهبردی و اهمیت داشتن ماهواره شناسایی نظامی برای تقویت توان دفاعی و حفاظت از محیط امنیتی و تمامیت ارضی کشور، صلح و منافع توسعه مردم از تهدیدات و چالش‌های نظامی روزافزون آمریکا و کره جنوبی تاکید کرد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    بیا کرم از خودته ژاپن همه کشور ها میفرستن فضا این جاسوسی ها رو لالی حالا این فرستاده زبون در آوردی بشین یه گوشه کشورت تبدیل به اکراین سوریه نکن
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    1 0
    ژاپن این نوکر بی اختیار آمریکای جنایتکار هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    عمرأ اگه ژاپن..... شو داشته باشه ‌‌!!! همچین کرهٔ شمالی تودهنی ای بهشون بزنه که همشون برن هاراگیری کنن!!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    خخخخخخخخخخ این حرفا به ژاپن نمیاد . نه موشکش رو داری و نه جراتش رو
  • ایران قوی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    ای کاش ما هم این قدرت و داشتیم که تحدید به ساقط کردن ماهواره های جاسوسی میکردیم و ...
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    کره شمالی دوست و برادر ماست در سختی ها به ما کمک‌کرده است از وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح میخواهم تا با همکاری با کشور کره شمالی از تخریب ماهواره این کشور پیشگیری کنند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    2 0
    ژاپن ماااال این حرفا نیست اگر هم چنین تصمیمی داشته باشه قطعا دیکته آمریکاست و در صورت عملی شدن این تصمیم احمقانه بر میگرده به عصر حجر...
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    2 0
    جربزشو ندارن، خیلی وقته .. کشیدن. ذلت جلوی کدخدا و بعدش تولید کننده درجه دوم جهانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس