مواضع آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی در قبال آزمایش موشکی کره شمالی

نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم گان» (Kim Gunn) نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز شنبه با «سانگ کیم» (Sung Kim) و «تاکی‌ هیرو فاناکوشی» (Takehiro Funakoshi) همتایان خود از آمریکا و ژاپن در ارتباط با آزمایش اخیر موشک بالستیک کوتاه برد از سوی کره شمالی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه کره‌ جنوبی در این خصوص آمده است که نماینده ویژه این کشور در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره به همتایان خود گفته است که اقدامات تحریک‌ آمیز پیونگ‌ یانگ موفق نخواهد بود و جامعه جهانی باید به طور محکمی به هرگونه اقدامی که قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌ کند، پاسخ دهد.

به گزارش یونهاپ، نمایندگان این ۳ کشور توافق کردند تا همکاری‌ های امنیتی سه جانبه شان را علیه کره‌ شمالی تقویت کرده و آمادگی خود را برای سایر اقدامات تحریک‌ آمیز این کشور نیز اعلام کنند.

این در حالیست که ارتش کره جنوبی بامداد امروز شنبه از شلیک یک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شبه جزیره کره شلیک کرد.

ارتش کره جنوبی همچنین افزود که در حال ارزیابی مشخصات این موشک شامل مسافت پرواز و ارتفاع و سرعت آن است.

این در حالی است که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که کره شمالی نباید به دلیل تسلیحات هسته‌ ای به عنوان منبع ترس نگریسته شود.

رئیس جمهور کره جنوبی ادامه داد که تحریکات و اقدامات پهپادی کره شمالی باید با اقدام تلافی جویانه پاسخ داده شود.

وزارت دفاع کره جنوبی در همین راستا اعلام کرد که سئول با هدف افزایش قوای خود در راستای مقابله با پهپادهای کره شمالی، ظرف ۵ سال آینده ۵۶۰ میلیارد «وون» معادل ۴۴۱ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس