مذاکره کره جنوبی و آمریکا برای انجام تمرینات هسته‌ای مشترک

یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی گفت: سئول و واشنگتن در حال مذاکره برای انجام تمرین مشترک احتمالی با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در مواجهه با تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره شمالی هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه چوسان ایلبو سئول یکشنبه شب به نقل از یون نوشت: برنامه‌ریزی و تمرینات مشترک در این خصوص با هدف اجرای موثرتر سیاست «بازدارندگی گسترده» ایالات متحده انجام می‌شود.

این اصطلاح به معنای توانایی ارتش آمریکا، به ویژه نیروهای هسته‌ای این کشور برای جلوگیری از حملات احتمالی هسته‌ای به متحدان ایالات متحده است.

یون گفت: سلاح‌های هسته‌ای متعلق به ایالات متحده است اما برنامه‌ریزی، اشتراک اطلاعات، تمرین‌ها و آموزش باید توسط کره جنوبی و آمریکا انجام شود.

اظهارات یون یک روز پس از آن بیان می‌شود که رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر این کشور خواستار توسعه موشک‌های بالستیک قاره پیما و یک زرادخانه هسته‌ای بزرگتر برای مقابله با تهدیدات تحت رهبری آمریکا در میان تشدید تنش کره جنوبی و کره شمالی شده است.

کره شمالی در اولین ساعات سال جدید میلادی موشک کوتاه برد بالستیک شلیک کرد. خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بامداد یکشنبه به وقت محلی به سمت دریای ژاپن شلیک شد. بلومبرگ نیز به نقل از گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که احتمالا این موشک در دریا فرود آمده است.

این در حالی است که روز شنبه نیز ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که ساعت ۸ صبح به وقت محلی، کره‌شمالی سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد را از پایگاه چانگ‌وا در جنوب پیونگ‌یانگ شلیک کرده است. این موشک‌ها پس از طی ۳۵۰ کیلومتر در آب‌های دریای شرقی سقوط کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس