ایالت

درپی انتشار فایلی صوتی که حاوی مطالبی درباره کشتن خبرنگاران و افراد سیاهپوست بود، یکی از مقامات مسئول این ایالت مجبور به استعفا شد.

به گزارش مشرق، درپی انتشار فایلی صوتی که نشان می‌دهد برخی از مقامات محلی در ایالت اوکلاهمای آمریکا درباره کشتن خبرنگاران و افراد سیاهپوست صحبت می‌کنند، یکی از مقامات مسئول مجبور به استعفا شد. مردم نیز با برگزاری تجمعاتی، نسبت به این امر اعتراض کردند.

خبرنگار این شبکه افزود من به سراغ یک فایل صوتی از فردی می‌رویم که شما از او انتظار دارید در کنار سایر مقامات محلی، کار تأمین امنیت شما را انجام دهد. در این فایل صوتی که از سوی یک روزنامه محلی به دست آمده است، رئیس یکی از کلانتری‌های اوکلاهما به همراه سه عضو کمیسیون محلی درباره کشتن روزنامه نگاران و سیاهپوست‌ها صحبت می‌کنند. فرماندار ایالت اوکلاهما، نارضایتی و خشم خود را از این مسئله ابراز کرده است. تاکنون یکی از اعضای کمیسیون محلی درگیر در این فایل صوتی کناره گیری کرده است و سایر مقامات نیز از مقام خود تعلیق شده اند.

میریا ویارئال خبرنگار ان بی سی نیوز در ادامه گفت این یک داستان بسیار پیچیده است. اتفاقات از یک سال پیش و زمانی آغاز شد که یک روزنامه محلی گزارش‌هایی را تهیه کرد و در آن مقامات کلانتری محلی را به چالش کشید. تنش‌ها بین مسئولان کلانتری و این روزنامه محلی به نام مک کارتن گازت افزایش یافت. در یکی از بعدازظهرهای ماه مارس، زمانی که کمیسرها، نشستی را در کلانتری منطقه داشتند، سردبیر این روزنامه آنجا بود و صحبت‌های نشست را ضبط می‌کرد. وی زمانی که جلسه برای دقایقی تنفس پیدا کرد، بیرون آمد ولی قصد داشت بار دیگر برگردد و دستگاه ضبط خود را بردارد. ولی با این حال جلسه ادامه داشت و رسما پایان نیافته بود. زمانی که وی برگشت تا دستگاه ضبط خود را بردارد و به صحبت‌های انجام شده در جلسه گوش دهد، متوجه اظهارات دور از ادب برخی از اعضای حاضر در نشست شد. آن‌ها در اظهارات خود می گفتند که شرایط قبلا چگونه بوده است و الان چگونه است. آن‌ها در این صحبت‌های نژادپرستانه، درباره این روزنامه نگار و یک روزنامه نگار دیگر و مردن آن‌ها صحبت کردند و گفتند فردی را از لوئیزیانا اجیر کنند تا آن‌ها را بکشد و جسد آن‌ها را دفن کند. به این ترتیب، شرایط پیچیده‌ای داریم که در طول هفته گذشته، تشدید شده است. فرماندار وارد ماجرا شده و گفته است همه افراد دخیل در این زمینه باید استفعا دهند. چهار نفر در این گفت و گوها حضور دارند، ولی همانگونه که شما گفتید تاکنون یک نفر استعفا داده است. تنش‌ها در میان مردم محلی در این زمینه رو به افزایش است.

مجری این شبکه گفت این امر قابل درک است. جمعیت این شهر کوچک در اوکلاهما کمتر از هشت هزار نفر است که بسیار اندک است. واکنش مردم محلی چیست. چون بسیاری از این افراد با هم بزرگ شده‌اند و همه همدیگر را می‌شناسند.

خبرنگار در پاسخ به این سئوال گفت اینجا شهری است که همه یکدیگر را می‌شناسند. جمعیت این شهر از نظر نژادی تنوع زیادی دارد. شهردار شهر با ما صحبت کرد و گفت این اتفاق باعث ناامیدی و ناراحتی مردم شده است. مردم این مسئله را تحمل نخواهند کرد. روز دوشنبه تجمعی در برابر ساختمان‌های اداری محلی برگزار شد. این تظاهرات مسالمت جویانه بود و شرکت کنندگان خواهان کناره‌گیری همه افراد دخیل در این فایل صوتی از جمله کلانتر و یکی از مقامات زندان محلی شدند. این امر هنوز محقق نشده است، ولی فشارها افزایش خواهد یافت، زیرا که قرار است امروز بعدازظهر فایل صوتی دیگر منتشر شود.

وی افزود در شرایط کنونی، اتحادیه کلانتری‌های اوکلاهما، صلاحیت‌های صادر شده برای سه نفر از افراد دخیل در این فایل صوتی را لغو کرده است. ما می‌دانیم که مارک جنینگز یکی از اعضای کمیسیون دخیل در ماجرا نیز استعفا کرده است. باید منتظر ماند و دید. صحبت‌هایی درباره اینکه فایل دوم درباره چه مسئله‌ای است شنیده شود. اکنون فرماندار منتظر است تا ببیند آیا مقامات منتخب دیگر کناره‌گیری خواهند کرد یا نه؟ به نظر من همه چیز بستگی به این دارد که روزنامه مک کارتن گازت در مقاله بعدی خود چه مطلبی را خواهد نوشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 2
    کشکدوغ نیوز ! تا حالا اعتراف اجباری رو شنیده بودیم و اونهم فقط توی ایران ولی استعفای اجباری چه فرقه ایه دیگه که چاپیدیش ؟؟؟
    • مجتبی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      احتمالا خیلی تحت فشار هستی که دست هم نوع هات رو شده که دست به جنایت و کشتار افراد بیگناه میزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس