کد خبر 1474490
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
تظاهرات علیه برنامه ضد مهاجرتی در سراسر انگلیس

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس، اعضای گروه‌های حقوق بشری و ضد فاشیسم و نژادپرستی، امروز (شنبه) در اعتراض به برنامه ضد مهاجرتی دولت ریشی سوناک در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در هوای بارانی لندن ابتدا مقابل ساختمان رسانه دولت انگلیس (بی‌بی‌سی) تجمع کرده و سپس با سردادن شعارهایی علیه سیاست‌های دولت به سمت میدان مشهور ترافلگار تظاهرات کردند.

آن‌ها شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته بود «پناهجویان خوش‌آمدید»، «هیچ پناهجویی غیرقانونی نیست»، «بدون عدالت صلح اجرا نمی‌شود» و «دربرابر نژادپرسی مقاوت می‌کنیم».

برخی از شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی پرچم فلسطین را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، به اهتزاز در آورده و در شعارهایی خواستار توقف حمایت لندن از تل‌آویو شدند.

گروهی از معترضان هم با سردادن شعارهایی خواستار اجرای عدالت در خصوص پرونده قتل «کریس کابا» شهروند سیاه‌پوستی شدند که چند ماه پیش به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد.

مشابه این حرکت اعتراضی در سایر شهرهای انگلیس، از اسکاتلند تا ولز و ایرلند شمالی هم برگزار شد و شرکت کنندگان با پلاکاردهایی که حمل کرده و شعارهایی که سر می‌دادند، انزجار خود را از سیاست‌های نژادپرستانه و ضد مهاجرتی دولت سوناک به نمایش گذاشتند. وجه مشترک تمام اعتراضات، استعفای سوناک و اخراج حزب حاکم محافظه‌کار از دولت بود.

این درحالیست که دولت انگلیس به عنوان یکی از مدعیان پرچمداری دفاع از حقوق بشر، به تازگی طرحی را به پارلمان ارائه کرده که بر اساس آن قوانین مهاجرت پناهجویان به این کشور سخت تر ‌شود.

طبق این لایحه کسانی که به طور غیرقانونی وارد انگلیس می‌شود، نه تنها ظرف ۲۸ روز اخراج و از بازگشت به این کشور در آینده منع می‌شوند.

از سویی وزیر کشور انگلیس راهی کشور آفریقایی روآندا شده تا طرح جنجالی و بدنام اخراج پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر از این کشور را پیگیری کند.

همچنین نخست وزیر انگلیس در سفری به فرانسه قراردادی را با امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور امضاء کرد که به موجب آن تدابیر مقابله با مهاجرت پناهجویان به انگلیس از طریق کانال مانش تقویت شود.

سوناک در بحبوحه مشکلات عمیق اقتصادی کشورش حاضر شد تا بابت اقدامات پاریس نیم میلیارد یورو پرداخت کند. به این ترتیب قرار شد یک مرکز مهاجرتی جدید در فرانسه احداث و صدها مامور مرزی و یک واحد پلیس اختصاصی بر جلوگیری از تردد قایق‌های حامل پناهجویان متمرکز شوند.

بر اساس این توافق، همچنین هواپیماهای بدون سرنشین و سایر فناوری‌های نظارتی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به انگلیس بکار گرفته خواهد شد.

گفتنی است که طرح جدید دولت انگلیس با انتقاد شدید موسسات خیریه و آژانس پناهندگان سازمان ملل مواجه شده و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اجرای آن با چالش‌های قانونی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    محافل پس پرده بریتانیا و ملحقات هر وقت طرحهای بدی علیه مردم دارن یک زن یا اقلیت‌ها را بر سر همان کار می‌گمارند:) معلوم بود جه خبره وقتی سونای را آوردن.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    اینقدرمهاجرزیادشده اکثراهم اسیایی وباتحصیلات بالاهستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس