کد خبر 1480279
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
بیانیه حماس به مناسبت روز جهانی قدس

حماس بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس صادر کرد و خواستار تحرکی جهانی برای حمایت از مقاومت و مبارزات ملت فلسطین و پایان اشغالگری شد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در روز جهانی قدس، آزادسازی قدس و مسجد الاقصی مسئولیتی است که همه فلسطینیان و سراسر امت در آن مشارکت دارند و ما خواستار تحرکی جهانی برای حمایت از مقاومت و مبارزات ملت فلسطین و پایان اشغالگری هستیم.

حماس بیان کرد: هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس گرامی داشته می‌شود؛ این روز مناسبتی برای آگاه ساختن امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان نسبت به مسئولیت‌های خود در حمایت از مسجد الاقصی و قدس است که از زمان اشغال همواره در معرض تجاوزات روزافزون قرار داشتند که این تعدی آشکار به ادیان آسمانی و نقض صریح قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش حماس در روز جهانی قدس که فرصتی برای یکپارچه‌سازی تلاش‌های امت در حمایت از پایداری ساکنان قدس و مدافعان قبله نخست و معراجگاه پیامبر اکرم (ص) است، از مواضع تمامی کشورها و امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزات مشروع آن تقدیر و بر این موارد تاکید می‌کنیم:

نخست: شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی محور نزاع با دشمن صهیونیستی هستند؛ دشمنی که سرزمین ما را اشغال کرده، مردم ما را قتل عام کرده و از سرزمین خود بیرون می‌راند و به دنبال یهودی‌سازی مقدسات است. قدس و مسجد الاقصی تاج سر و قلب تپنده فلسطین و جهان اسلام باقی مانده و نمادی برای همه آزادگان جهان هستند و مسئولیت آزادسازی آن‌ها از چنگال اشغالگران فاشیست و جنایتکار بر عهده اقشار و طیف‌های مختلف امت است.

دوم: امت اسلامی و عربی را به بسیج توانمندی‌ها در عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی برای همبستگی هرچه بیشتر با فلسطین و حمایت از پایداری و مقاومت آنان در سرزمین تاریخی خود و حمایت از ساکنان قدس و پاسداران مسجد الاقصی فرامی‌خوانیم.

سوم: به ملت فلسطین در داخل و خارج و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی که همچنان برای دفاع از سرزمین، قدس، اسرا و معراجگاه پیامبر (ص) حامی و پشتیبان مقاومت هستند، سلام و درود می‌فرستیم و با آنان عهد می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم تا حقوق مشروع خویش را بازپس‌گرفته و خواسته‌های ملت در زمینه آزادی و تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف را محقق بخشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس