اوکراین

اسناد به تازگی فاش شده پنتاگون نشان می‌دهد که نیروهای ویژه انگلیس و برخی کشورهای ناتو از جمله ایالات متحده، برای نبرد با روسیه در اوکراین مستقر هستند.

به گزارش مشرق، اسناد اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا که به تازگی فاش شده است و جنجال‌های زیادی را به پا کرده است نشان می‌دهد که ۵۰ تن از عوامل نیروی ویژه انگلیس در حال حاضر در اوکراین مستقر هستند.

بنا بر گزارش روزنامه «دیلی‌میل»،‌طبق اسناد فاش شده پنتاگون که به تاریخ ۲۳ مارس بازمی‌گردد، بریتانیا در کنار بیش از ۱۲ اپراتور از کشورهای عضو ناتو یعنی لتونی، فرانسه و ایالات متحده، بزرگترین گروه نیروهای ویژه را در خاک اوکراین دارد.

وزارت دفاع انگلیس ضمن هشدار درباره اطلاعاتی که در خصوص نیروهای عملیات ویژه بریتانیا در اوکراین درز داده شده است، در صفحه توییتر نوشت: «درز گسترده اطلاعات ظاهراً طبقه‌بندی شده ایالات متحده، سطح جدی از عدم صحت را نشان داد».

بنا به ادعای «کریس میگر» سخنگوی پنتاگون برخی از اسناد طبقه‌بندی شده که در فضای مجازی پخش شده است و به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است،‌ ظاهراً دستکاری شده و در آن تغییراتی به وجود آمده است.

اسناد فاش شده نشان می‌دهد که چطور سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا جزئیات مفصلی از حملات برنامه‌ریزی شده روسیه در اختیار اوکراین قرار داده‌اند و همچنین فاش کرده است که پدافند هوایی اوکراین تقریباً فرسوده شده است.

در یکی از بخش‌های اسناد فاش شده تحت عنوان نیروهای ویژه آمریکا/ناتو در اوکراین، شمار نیروهای ویژه این کشورها در اوکراین فاش شده است.

ژنرال «رابرت ماگون» رئیس سابق تفنگداران نیروی سلطنتی انگلیس در ماه دسامبر تأیید کرد که کماندوهای انگلیسی دوبار در سال ۲۰۲۲ در اوکراین مستقر شدند که بار اول در ماه ژانویه برای تخلیه سفارت بریتانیا در کی‌یف بود و بار دیگر در ماه آوریل برای محافظت از پرسنل مهم بوده است.

وی می‌گوید که پرسنل انگلیسی با «سطح بالایی از خطرات سیاسی و نظامی در حال خدمت هستند».

اسناد فاش شده پنتاگون مجموعه‌ای از اطلاعات درباره جنگ اوکراین از جمله جزئیات عملیات‌های جاسوسی ایالات متحده نه تنها از رقبای این کشور همچون روسیه بلکه جاسوسی از متحدان آ»ریکا از جمله کره جنوبی، رژیم صهیونیستی، اوکراین و انگلیس را نشان می‌دهد.

اسناد فاش شده احتمالاً‌اولین بار در یک چت روم (اتاق گفت‌وگو) در شبکه اجتماعی دیسکورد منتشر شده است. بنا بر گفته یکی از اعضای چت، یک عضو ناشناس در این شبکه، این اسناد را در این شبکه اجتماعی قرار داده است. سپس، از چند ماه پیش، فردی که این اسناد را منتشر کرده، شروع به اشتراک‌گذاری تصاویری از اسناد چاپ شده کرد.

روز جمعه هفته گذشته، دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را درباره نشت این اطلاعات طبقه‌بندی شده آغاز کردند تا منابع این افشاگری را شناسایی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    37 11
    دوران سگ کشی شروع شده پوتین جسد این سگارو بفرست برا بایدن
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 0
      19:12 احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • مانی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 1
    اونها هم توسط خرس بزرگ به زودی به جهنم خواهند رفت
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 0
    شما آنگلوساکسونها ....هایی هستند که دومی ندارید ، عمدا یکسرس اطلاعات رو پخش میکنید و مدعی درز اطلاعات میشید و افکار عمومی را برای نقشه های کثیف بعدی خودتون آماده میکنید ، به نظرم روسیه نباید یک نفر نظامی چه اوکراینی چه غیر اوکراینی را زنده بگذارد. چون لجزاری به اسم اوکراین که درست شده و انواع جنایت قاچاق کودکان و اعضا بدن توسط اسرائیل و آمریکا و انواع آزمایشات بیولوژی در حال انجام هست هیچ راهی برای نابودی این حرومزاده باقی نگذاشته و باید به همراه زلنسکی دلقک نابود شوند ، ابتدا باید این دلقک رو به جهنم فرستاد
    • محمدقزل IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 0
      دمت گرم باید همه ی این کثافتها را کشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس