کد خبر 1480501
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
آلبانی استرداد زن روسی متهم به جاسوسی را ردکرد

آلبانی اعلام کرد که وتلانا تیموفیوا، زن روسی، متهم به جاسوسی در تیرانا را به فدراسیون روسیه تحویل نمی دهد این درحالیست که پیشتر  وزارت دادگستری این کشور اجازه استرداد وی به مسکو را صادر کرده بود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس به نقل از رویترز با استناد به حکم دادگاه آلبانی می گوید که قاضی رسیدگی کننده به این پرونده گفت که «دادگاه تصمیم گرفت درخواست مقامات روسیه برای استرداد سوتلانا تیموفیوا، شهروند روس از آلبانی به فدراسیون روسیه را برآورده نکند».

او دلیل تصمیم خود را عدم امکان رعایت حقوق انسانی زندانی در وطن خود عنوان کرد.

در ۲۰ اوت، وزارت دفاع آلبانی از دستگیری دو شهروند روسی و یک اوکراینی که گفته می‌شود قصد ورود به یک شرکت دفاعی را داشتند، خبر داد. زمانی که آلبانی عضو پیمان ورشو بود، مسلسل در این کارخانه تولید می شد.

سوتلانا تیموفیوا، عکاس ۳۴ ساله بازداشت شده، گزارش هایی از کارخانه ها، مؤسسات اجتماعی، واحدهای نظامی منحل شده و سنگرهای فعال و متروکه را در وبلاگ های خود منتشر کرد.

او به بیش از ۳۰ کشور جهان سفر کرده است، بیش از ۲۵۰ هزار کاربر در حساب های رسانه های اجتماعی او مشترک شده اند.

این زن روسی بر بی گناهی خود تاکید می کند و می گوید که تنها به منظور عکاسی از مراکز نظامی متروکه در دوران جنگ سرد به آلبانی آمده است.

تیموفیوا در روسیه در فهرست افراد تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد و متهم است که به طور غیرقانونی اطلاعاتی را که یک راز دولتی است به دست آورده است.

او به مدت دو ماه به صورت غیابی بازداشت شد. و خواستار پناهندگی سیاسی و عدم استرداد به وطن خود شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس