کد خبر 1475764
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تظاهرات گسترده یمنی‌ها در هشتمین سالروز جنگ

صدها هزار یمنی در شهرهای مختلف این کشور به مناسبت هشت سال مقاومت به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مشرق، صدها هزار یمنی امروز (یکشنبه، ۲۶ مارس) به مناسبت هشتمین سالروز آغاز جنگ یمن در صنعاء و دیگر شهرهای یمن به خیابان‌ها آمده و علیه متجاوزان شعار دادند.

به نوشته وبگاه المسیره، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شب گذشته از مردم این کشور برای حضور در راهپیمایی امروز دعوت کرده بود تا با حضور خود بر ایستادگی در برابر تجاوزات ادامه‌دار و محاصره و اشغالگری کشورهای متجاوز تأکید کنند.

در این راستا از ظهر امروز جمعیت کثیری در حال تجمع در میادین اصلی شهرها هستند. در صنعاء صدها هزار نفر در میدان «باب الیمن» تجمع کرده‌اند و هر لحظه به جمعیت آن‌ها اضافه می‌شود.

در شهر صعده نیز به عنوان مهد جنبش انصارالله جمعیت کثیری در میدان «شعاره برازح» جمع شده‌اند. همچنین در شهر تعز تجمع گسترده‌ای در خیابان «ماویه» شکل گرفته و هزاران نفر از شهرها و روستاهای اطراف خود را به تعز رسانده‌اند.

در شهر «إب» نیز مردم در ورزشگاه اصلی شهر و خیابان «العام» در شهرک «یریم» راهپیمایی و مراسم روز «ایستادگی ملی» را آغاز کرده‌اند.

در شهرهای مختلف استان بیضاء از جمله شهر بیضاء، رداع و السودایه نیز جمعیت کثیری در میادین اصلی شهر تجمع کرده‌اند.

شهرهای مختلف و مراکز استان‌های الجوف، المحویت، ذمار، مأرب، حجه، الضالع، عمران و الحدیده نیز امروز شاهد تجمعات گسترده در هشتیمن سالروز جنگ یمن بود.

 تظاهرات گسترده یمنی‌ها در هشتمین سالروز جنگ

با گذشت هشت سال از جنگ یمن طبق گزارش مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» (وابسته به دولت صنعاء) به طور مجموع ۴۸۳۴۹ نفر در یمن شهید و مجروح شده‌اند.

همچنین از این تعداد ۴۰۷۹ کودک به شهادت رسیده و ۴۷۹۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. ۲۴۵۸ زن نیز در پی حملات مختلف ائتلاف سعودی شهید و ۲۹۸۸ زن دیگر مجروح یا قطع عضو شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    عربستان باید تا سنت آخر غرامت یمن را بدهد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس