کد خبر 1477183
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
زلنسکی، پردرآمدترین بازیگر سال 2022!

پسر ارشد دونالد ترامپ در اشاره به کمک‌های ده‌ها میلیارد دلاری آمریکا به کی‌یف، به تمسخر رئیس‌جمهور اوکراین را که پیش از این سمت، کمدین بوده «پردرآمدترین بازیگر» سال ۲۰۲۲ خواند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ جونیور شنبه (اول آوریل) در پستی اینستاگرامی در انتقاد از کمک‌های ده‌ها میلیارد دلاری آمریکا که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و کمدین سابق دریافت کرده، او را به تمسخر «پردرآمدترین بازیگر» سال ۲۰۲۲ خواند.

پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا که پدرش بارها از حجم کمک‌های آمریکا به اوکراین انتقاد کرده، در این پست، تصویری از یک مکالمه توییتری را منتشر کرد که در آن تام کروز به عنوان پردرآمدترین بازیگر سال ۲۰۲۲ معرفی شده، و یک نظردهنده در پاسخ گفته «در واقع زلنسکی پردرآمدترین بازیگر بوده زیرا رئیس‌جمهور اوکراین ۱۸ میلیارد دلار در مقابل ۱۰۰ میلیون دلار تام کروز کسب کرده است. ترامپ جونیور در ادامه نوشته که فکر می‌کند رقمی که زلنسکی دریافت کرده ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰.۰۰ دلار است.

به نوشته راشا تودی، هر دو این ارقام اشتباه است و از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا حدود ۱۱۳ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و انسان‌دوستانه به کی‌یف اختصاص داده که طبق داده‌های یک اندیشکده آلمانی بیش از ۷۵ میلیارد دلار آن پرداخت شده است.

طبق این گزارش، اگر کمک‌های اتحادیه اروپا و تک تک اعضای آن، و متحدان آمریکا شامل کانادا، ژاپن و انگلیس هم در نظر گرفته شود، مجموع مبالغ ارسالی به کی‌یف به بیش از ۱۴۳ میلیارد دلار می‌رسد که تقریباً ۲۵ برابر بودجه دفاعی سال ۲۰۲۱ اوکراین است.

دونالد ترامپ پیش‌تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده که با تسلیح نیروهای اوکراین خطر جنگ جهانی سوم را ایجاد کرده است. او مدعی شده که در صورت ورود دوباره به کاخ سفید ۲۴ ساعته آتش‌بس برقرار خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 0
    اي ماست عالم برسرتون با اين مسخره بازيهاتون!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 4
    درود بر زلنسکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس