کد خبر 1476571
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
واکنش کرملین به پیشنهاد آتش بس در اوکراین

کاخ کرملین در بیانیه‌ای در واکنش به پیشنهاد بلاروس برای آتش بس در اوکراین گفت که مسکو این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد اما فعلاً ترک درگیری نمی‌تواند اهداف مسکو را تامین کند.  

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسبوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز جمعه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر کرملین بهترین شکل آتش بس در اوکراین که بلاروس یا چین پیشنهاد داده است چیست، گفت: رئیس جمهور (ولادیمیر پوتین) گفت که درباره خود طرح و مفاد جداگانه آن بحث کرده است، اما فکر می کنیم مناسب باشد که این دو ابتکارعمل را با هم مقایسه کنیم. منظورم همان چیزی است که رئیس جمهور چین اعلام کرد و رئیس جمهور لوکاشنکو در مورد آن صحبت می کرد.

پسکوف افزود: اینها (برخی از بندهای طرح) در حال حاضر به دلیل عدم تمایل طرف اوکراینی اجرا نمی شود.

همزمان خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که پسکوف در مورد پیشنهاد لوکاشنکو برای برقراری آتش بس در اوکراین تصریح کرد: عملیات نظامی ویژه همچنان ادامه دارد، زیرا اکنون این تنها راه برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط کشورمان است.

سخنگوی کاخ کرملین افزود که روسیه درخواست الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای آتش بس فوری در اوکراین را بررسی خواهد کرد ولی در حال حاضر کشورش با صلح نمی‌تواند به اهداف تعیین شده دست یابد.

وی گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد پیشنهاد صلح با همتایش در بلاروس صحبت خواهد کرد ولی برخی از مفاد صلح پیشنهادی غیرقابل اجرا هستند چون اوکراین همچنان از دستورات غرب پیروی می‌کند.

مسکو کییف را مسئول شکست مذاکرات درباره آتش‌بس می‌داند. ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که تنها پس از خروج نیروهای روسی از خاک اوکراین، به مذاکرات صلح فکر خواهد کرد.

در همین حال، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: ما خواهان صلحی عادلانه و پایدار هستیم که در آن روسیه نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پرشیا: فدراسیون فرهنگهای نوروزی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    8 5
    شی و پوتین هر دو معقول و اهل معامله و پایبند به معاهده هستند. درمورد آمریکا و ناتو واقعیت کاملا برعکس است: غیرقابل اعتماد! ● اگر واقعیت این نبود، جهان به نظم جدیدی نیاز نداشت، اما این نظام جهانی کهنه و پوسیده بسیار کثیف بوده است! جهان را به قحطی کشانده. ● از ژاپن، هند و ترکیه می‌خواهيم بپیوندند: غرب بدلیل ظلم بسیار در حال افول است، نظم تازه ای در مشرق‌زمین فرهنگی زاییده شد: تولدش مبارک ما از شرق آغاز کردیم، آسیای میانه و عربستان و مصر و آفریقا. اینها فدراسیون‌های جدید ما هستند. همگی فرهنگهای زیبا داریم. سپاسگزاریم از چین و روسیه برای پیشگامی نظمی برتر و فرهنگ محور. . هندوستان مهد فرهنگ و هنر به آینده بهتر خوش آمدی. . آسیای مرکزی زیست بوم حفاظت شده فرهنگی خواهد بود. . ایران و عربستان در کنار هم با صلح و سلام و اسلام. . مصر و آفریقای زیبا مهد اولین تمدن‌ها شادمان باشید. . مردمان خوب و نجیب ژاپن و کره جایتان در قلب ما فرهنگهاست. . مناطق بینابین می‌توانند رابط میان فدراسیون‌ها باشند (Hub) . برزیل این زیبای خفته پیشتر پیوسته (Americana) . چه فدراسیون‌های فرهنگی زیبایی، آینده روشن است. . منتظریم همگی دور هم جشن شکرانه برگزار کنیم. ● در نظم فرهنگی معنوی مشرق زمین: ۱. ما بیشترین اهمیت را به زندگی سنتی فرهنگی می‌دهیم. ۲. تکنولوژی پاک، زندگی و طبیعت سالم، حفاظت از فرهنگهایمان. ۳. زیبایی جهان تازه ما در احترام به گوناگونی اندیشه ها و فرهنگهاست. نوروز طبیعت و جهانمان، شاد و پیروز . آمین
    • پرشیا IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      مرسی مشرق 🌍 پیامی به فرهنگها
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      ای سرخوش حالت رو خریدارم از موتوری جنس گرفتی؟ راستی اسم فدارسیونت پرشیا بوددیگه؟ حالا تو این فدارسیون پرشیات برزیل و که عضو کردی به فکر آرژانتیت هم باش
    • احسن IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      کدام‌عقلانیت!! مثلا‌عراق‌خاک‌ما‌را‌تصرف‌کنه‌بگه‌بیایین‌مذاکره کدوم‌ناعقلی‌اینو‌قبول‌x13میکنه‌که‌اکراین‌هم‌قبول‌کنه
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    13 10
    کار پوتین تمومه
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      3 2
      خدا از دهنت بشنوه کارش تموم شه اروپا امریکا با بمب اتم صاف میشن نفس راحت میکشیم از کرم ریختن های امریکا غرب خخخخخ
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 1
      دلم برا غرب گرایان و غرب زدگان می سوزه 😂
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      غرب گدا ک شرق گدا هر دو وطن فروشند پس ببند اون نیشتو
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 0
    اوکراین اگه باخموت رو از دست بده دیگه شکست خورده است
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 1
    همان گونه که ایران خسارت جنگ را از عراق گرفت اوکراین هم روسیه میگیره
  • ا IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    کویت گرفت و پدر عراق رو درآورد و ایرانی های کویتی هم کلی خسارت گرفتن اما ایران بموقع و حساب شده داره سرمایه گذاری می‌کنه.
  • مسعود دیپلمات IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    خروج نیروهای روسی از خاک اوکراین غیر محتمل و غیر ممکن است. هدف روسیه فتح نظامی سرزمین اوکراین نیست، هدف روسیه آزاد کردن اوکراین از وابستگی به غرب است و تا حصول به این نتیجه عملیات ادامه خواهد یافت، راه دیگری وجود ندارد.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • ناشناس936 IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    پوتین جنایتکار باید اعدام شود.سران کشور متجاوز روسیه باید دادگاهی و تیرباران شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس