هشدار نیروهای مسلح یمن به ائتلاف سعودی: فورا خاک وطن را ترک کنید

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن امروز یکشنبه در سخنانی شدیداللحن علیه ائتلاف متجاوز از متجاوز خواست که هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش مشرق، سرلشگر «محمد الغماری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن به ائتلاف سعودی هشدار داد که «نیروهای مسلح در تمامی تشکیلات نظامی و بهتر از هر زمان دیگری برای هر گزینه‌ای که مورد نیاز است، آمادگی کامل دارند».

وی تصریح کرد: «سید عبدالملک الحوثی (رهبر انصارالله) به ائتلاف متجاوز هشدار داده که سریعا به خواسته‌های مردم یمن پاسخ دهند و از هر وجب از مناطق اشغال شده، خارج شوند».

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که «شهادت او ایستگاهی جاودانه در خاطره نسل‌ها باقی خواهد ماند تا مفاهیم پایداری، رستگاری و فداکاری را القا کند».

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن افزود: «خون شهید الصماد خاک ساحل غربی را سیراب کرد، طوفانی بود که انبوهی از متجاوزان و مزدوران را با خود برد».

متجاوزان سعودی امروز منطقه مرزی «شدا» در استان صعده در نزدیکی مرز یمن و عربستان را بار دیگر هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن یک غیرنظامی یمنی زخمی شد.

چهارشنبه گذشته نیز در حمله ارتش متجاوز سعودی به استان صعده در شمال یمن ۲ شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

مناطق مرزی استان صعده یمن بویژه در ماههای اخیر شاهد حملات و تجاوزگری مکرر توپخانه ای و راکتی ارتش سعودی بوده است که در جریان آن شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شده اند.

پیش تر سرلشکر جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود که وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

همچنین «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    5 0
    موشک دارین بزنین برج خلیفه و ریاض را چرا اینقدر تعارف میکنید...
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    روسیه هم‌گفته تروریستن ، دیگه چی میخوان ؟
  • پیروزه IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    بچه ای که فضول باشه فقط کتک نیاز دارد با حرف راه نمی آید پس لطفاً این عربستان ادب کنید.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    ارتش قانونی یمنی ضمن سرکوب‌ ائتلاف سعودی باید شبه نظامیان منصور هادی وحراک جنوبی را نابود وامنیت رابه کشور باز گرداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس