اسرائیل

روزنامه تایمز اسرائیل می‌گوید: معترضان صهیونیست که در تظاهرات سیصدهزار نفری روز شنبه علیه نتانیاهو شرکت کرده بودند، این بار برای تظاهرات ۵۰۰ هزار نفری در روز پنج‌شنبه فراخوان داده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: تایمز اسرائیل نوشت: معترضان علیه تغییرات قضایی مد نظر نتانیاهو، پس از حضور ۳۰۰ هزار تن در راهپیمایی‌ها، برای تشدید اعتراضات فراخوان دادند. شنبه‌شب بیش از ۳۰۰ هزار نفر در اسرائیل و در دهمین هفته متوالی تظاهرات علیه دولت نتانیاهو شرکت کردند. برگزارکنندگان از تظاهرات نیم‌میلیون نفری در تظاهرات اعتراضی خبر می‌دهند و پنجشنبه را «روز تشدید مقاومت» اعلام کرده‌اند؛ دولت ائتلاف بنا دارد لایحه‌های جنجالی را از طریق کمیته کنست به تأیید برساند. اعتراضات در حالی برگزار شد که دولت ائتلاف پیشاپیش با تمام قوا برای بازسازی بسیار مناقشه‌برانگیز نظام قضایی آماده می‌شود و تاکنون همه‌ درخواست‌هایی که برای ترک لایحه فعلی، از جمله از سوی اسحاق هرتزوگ مطرح شد تا به‌جای آن، با صبر و حوصله مذاکراتی برای حصول مصالحه‌ای وسیع‌تر انجام گیرد را رد کرده است.

برگزارکنندگان گفتند اگر دولت لایحه اصلاحات را معوق نکند، واکنش شدیدتر نشان خواهند داد و روز پنجشنبه را «روز تشدید مقاومت» اعلام کردند. پنجشنبه گذشته معترضان نمایش بی‌سابقه‌ای از اعتراض و اختلال برپا کردند، بزرگراه کلیدی در مرکز اسرائیل را به مدت دو ساعت مسدود کردند و راه‌هایی که به فرودگاه بن‌گوریون منتهی می‌شد را بند آوردند و در سراسر اسرائیل راهپیمایی، اعتصاب، انسداد و با انواع فعالیت‌ها در سراسر کشور اختلال ایجاد کردند.

روز شنبه برگزارکنندگان گفتند همان‌طور که آخر هفته گذشته کوشیدند سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر به رم را با دشواری مواجه کنند، و اتومبیل‌ها با سرعت لاک‌پشتی در خیابان‌های منتهی به فرودگاه راه‌بندان ایجاد کردند و او ناچار با هلیکوپتر به فرودگاه رفت، روز چهارشنبه نیز خواهند کوشید در سفر برنامه‌ریزی‌شده بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر به برلین اختلال ایجاد کنند.

برگزارکنندگان در بیانیه‌ای گفتند «هفته‌های در پیش، از حساس‌ترین هفته‌ها در راستای حفظ دموکراسی از دست کسانی است که در راه نابودی آن می‌کوشند و هر اسرائیلی که نگران شرایط است، روز پنجشنبه با قدرت و شجاعت به خیابان بیاید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا هاشمزاده IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    3 0
    تنها راه نجات اسرائیل( کناررفتن نتانیاهو و بن گویر و توقف شهرک سازی و مدارابا فلسطینی ها و درگیرنشدن با غزه و لبنان است وبس)
  • مریم IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    2 3
    خوش به حالشون که با خیال راحت اعتراض میکنند و از قبل هم اعلام میکنند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 2
      خاک تو سرتون بابا. اگه خوش به حالسونه برو گورتو گم کن اونجا
    • طاهره IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      گم شو برو همونجا
    • رضا IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      شما نخواستی با خیال راحت اعتراض کنی فقط با خیال راحت مردم ونیروهای انتظامی را شهید کردی اونم بخاطر غرب گدا
  • جانا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    همین که آرمان رو با خیال راحت قطعه قطعه کردین براتون کافی نبود نمک به حروما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس