نتانیاهو: اپوزیسیون به دنبال هرج و مرج و سرنگونی کابینه است

نزدیک به هزار نویسنده و هنرمند و استاد دانشگاه صهیونیست، دولت آلمان را به لغو سفر بنیامین نتانیاهو فراخواندند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه ‌هاآرتص گزارش داد: حدود هزار هنرمند، نویسنده و استاد دانشگاه در اسرائیل، در نامه‌ای به سفیران آلمان و بریتانیا در این کشور لندن و برلین را فراخواندند تا سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را لغو کنند.

آنان در نامه خود و در استدلال برای این خواسته نوشته‌اند که اسرائیل دچار یکی از «سخت‌ترین بحران‌های تاریخ خود» شده و می‌رود که «از یک دموکراسی زنده به یک دیکتاتوری تئوکراتیک» بدل شود.

اشاره آنان به طرح «بازنگری قضایی» است که دولت بنیامین نتانیاهو (متشکل از احزاب راستگرا و تندروی مذهبی) می‌کوشد با عجله هر چه تمام‌تر آن را محقق سازد. این طرح که بخش‌هایی از آن به تصویب کنست هم رسیده، قوه قضائیه را تضعیف کرده و به اصل تفکیک قوا ضربه‌ای سخت می‌زند. این اصل از موانع کلیدی برای ممانعت از شکل‌گیری حکومت‌های خودکامه به‌شمار می‌رود.

این موضوع نگرانی‌های زیادی را خواه در بین اتباع اسرائیل و سیاستمداران احزاب دیگر و حتی اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل برانگیخته که از «پایان دموکراسی» سخن می‌گویند. به گفته منتقدان، دولت نتانیاهو قصد دارد از طریق کنترل دادگاه عالی و سایر تغییرات در دستگاه قضایی، قوه قضائیه را عملا به ابزاری در دست دولت تبدیل کند.

داوید گروسمان، نویسنده معروف و سیگالیت لاندو، مجسمه‌ساز معروف، از جمله شخصیت‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در نامه این چهره‌ها آمده است: «با توجه به رهبری خطرناک و مخرب بنیامین نتانیاهو و همچنین با توجه به ایستادگی شمار زیادی از شهروندان اسرائیل علیه طرح بازنگری قضایی و همچنین علیه کاهش اختیارات نهادهای کشوری از آلمان و بریتانیا می‌خواهیم که سفر نتانیاهو به این دو کشور را فورا لغو کرده و به اطلاع او برسانند.»

نتانیاهو قرار است چهارشنبه به آلمان سفر و پنجشنبه با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کند. نتانیاهو سپس به انگلیس می‌رود.






برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    کار خداست که به جون هم بیفتن وما نباید هزینه کنیم وبخداوند یکتا بسپاریم
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    رمزگشایی از قرآن کریم توسط دانشمندان دین مبارک اسلام خبر ار نابودی اسرائیل در آینده نزدیک نزدیک انشاالله داده است این هم معجزه قرآن کریم انشاالله، همان چیزی که رهبرم سید علی فرمودند اسرائیل ۲۵سال آینده را نخواهد دید
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      خودتو به روانپزشک معرفی کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس