کد خبر 1472795
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
خبرنگار منتقد نتانیاهو بازداشت شد

رسانه های عبری زبان شنبه شب از بازداشت یک خبرنگار مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش مشرق، کانال هفت رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که "اوری مسگاو" خبرنگار روزنامه "هاآرتص" پس از یک توئیت که علیه نتانیاهو نوشته بود، بازداشت شده است.

بازداشت خبرنگار مخالف نتانیاهو در سرزمین های اشغالی به دنبال آن رخ می دهد که سران اپوزیسیون این رژیم پیشتر نسبت به حاکم شدن دیکتاتوری و افراطی گری هشدار داده بودند.

این سیاستمداران یکی از نتایج قانون موسوم به اصلاح نظام قضایی را که از آن به کودتای نتانیاهو یاد می کنند، نابودی دمکراسی و بروز و ظهور دیکتاتوری توسط نخست وزیر اعلام می کنند.

در لایحه کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانونگذاری در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست (پارلمان) که روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، در شور اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که تصویب و به قانون تبدیل شود، باید در شور دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین لایحه «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که صهیونیست‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، برای تبرئه بنیامین نتانیاهو از محاکمه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    ازادی بیان اونجا موج میزنه. اینم نمونش. خدا رسواشون کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس