بازتاب مواضع گذشته بن سلمان درباره ایران در رسانه‌های منطقه+ فیلم

مواضع گذشته ولیعهد عربستان سعودی درباره لزوم بهبود روابط تهران و ریاض، در برخی رسانه های منطقه بازتاب داشته است.

به گزارش مشرق، توافق اخیر میان تهران و ریاض که در پکن اعلام شد، موجب بازنشر برخی مواضع گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در رسانه‌ها و شبکه‌های فضای مجازی شده است.

محمد بن سلمان چندی پیش در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود: ایران یک کشور همسایه است و آرزوی ما این است که روابط خوب و متمایزی با ایران داشته باشیم. ما نمی‌خواهیم وضعیت ایران سخت و دشوار باشد. برعکس، ما یک ایران مرفه می‌خواهیم که رشد و توسعه داشته باشد. ما در روابط با ایران منافعی داریم و آنها نیز در روابط با عربستان سعودی مصالحی دارند، تا در نهایت با همکاری هم منطقه و جهان را به سوی رشد و توسعه بیشتر سوق دهیم.

گفتنی است روز جمعه بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

دو کشور با تاکید بر احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر در زمینه اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی امضا شده در تاریخ ۱۳۸۰.۱.۲۸ خورشیدی برابر با ۲۰۰۱.۴.۱۷ میلادی و نیز موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان، امضا شده در تاریخ ۱۳۷۷.۳.۶ خورشیدی برابر با ۱۹۹۸.۵.۲۷ میلادی توافق کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    3 0
    لعنت خدا بر بن سلمان
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    11 2
    🤔🤫ولک نگو ما نمی خواهیم وضعیت ایران سخت و دشوار باشد ، بگو در این ۷ سال هرچی سعی و تلاش کردیم ایران را زمین بزنیم و سرنگونش کنیم نتوانستیم حریف ایران بشیم ، مگر قبلا خودت نمی گفتی جنگ را باید داخل خیابان های ایران منتقل کنیم...!!!!!
  • من IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    والا میگفتن که این گفته یوده جنگ رو به خیابانهای ایران میکشیم !!!!!!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 3
    این توافق برجام ۲ بود.برجام اول که ضرر کردیم محصول آقای ظریف بود و برجام دوم هم شد محصول آقای شمخانی.در برگشت به ایران آقای شمخانی باید توضیح بدن که آینده سوریه و یمن و بحرین و فلسطین چی میشه.مکه مدینه باز هم که دست افراد ناصالح ماندگار شد.چه نیازی به این توافق بود؟
    • یاعلی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 1
      تو فکر کشور خودت باش مردمات از گشنگی تو کف خیابون جون میدن الان اومدی فکر یمن فلسطین سوریه هستی بدبخت
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      22:54 الان دقیقا در کدام نقطه از کشور عزیزمان ایران مردم کف خیابان از گرسنگی میمرند؟!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    این توافق من را یاد توافق شوروی و آلمان نازی میندازه
  • محمد IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    خلاصه بگم،، پایان هر سربالایی ، یه سرازیری هستش،،،، آخر هر سختی یه سهلی خوشی ،،،، انتهای هر شب ، یه صبح قشنگ ،،، عاقبت زمستون سرد وسفید هم ، بهار سبز زیبا ،،،،،
  • وحید IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    توافق اما نه به قیمت فراموشی یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس