کد خبر 1471543
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
پیوستن یگان های ویژه رژیم صهیونیستی به معترضان

اعتراضات به سیاست های کابینه جدید رژیم صهیونیستی با پیوستن یگان های ویژه ارتش این رژیم به معترضان گسترده تر شد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری «سما» یگان های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با امضای طوماری اعلام کردند که به صف معترضان به اصلاح نظام قضایی پیوسته اند.

یگان های «گولانی»، «إغوز»، «کوه های آلپ» مستقر و فعال در جولان اشغالی و «سواران آسمان» که مسئولیت کار با پهپادهای هجومی را برعهده دارند از امضا کنندگان این طومار هستند.

سربازان و افسران شاغل در این یگان ها با امضای طوماری اعلام کردند که در صورت ادامه تلاش ها برای تصویب طرح تضعیف سیستم قضایی، از انجام خدمت در یگان های خود سرباز می زنند.

این یگان ها تاکید کردند که اجازه تسلط فساد بر رژیم را که به نابودی آن منجر می شود نخواهند داد به مبارزه قانونی با همه جریان های ناخالص و گل آلود و سرکرده آن ها(نتانیاهو) و شرکا و همسر و فرزند وی و همه اطرافیان و بوق های رسانه ای وی با تمام شیوه های قانونی مبارزه خواهند کرد.

یگان های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از همه کسانی که برای مخالفت با طرح تضعیف دستگاه قضایی تظاهرات می کنند اعلام کردند.

این در حالی است که منابع خبری چهارشنبه گذشته گزارش دادند صدها تن از افسران ذخیره یگان «۸۲۰۰» واحد اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند که در صورت تصویب لایحه اصلاحات قضایی این رژیم، دیگر خدمت نخواهند کرد.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که افسران ذخیره یگان «۸۲۰۰» در نامه‌ای خطاب به «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «آرون حلیفا» رئیس بخش اطلاعات نظامی (امان) گفتند: ما شاهد نشانه‌های نگران کننده‌ای هستیم که نسبت به خطرات واقعی برای امنیت (رژیم) اسرائیل، هشدار می‌دهد.

هفته گذشته نیز بیش از یکصد نفر از افسران ذخیره نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی طوماری را امضا کرده و هشدار داده بودند در صورت تصویب طرح ایجاد اصلاحات در دستگاه قضایی برای این رژیم خدمت نخواهند کرد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که یکی از افسران نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی استعفا داده است.

در لایحه کابیه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانونگذاری در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست (پارلمان) که روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، در شور اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که تصویب و به قانون تبدیل شود، باید در شور دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین لایحه «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که صهیونیست‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، برای تبرئه بنیامین نتانیاهو از محاکمه است.

نتانیاهو در چهار پرونده مهم متهم است، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حداقل بیش از ۱۰ بار به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر پرونده‌های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» قرار داده است تا پایگاه خبری والا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست‌وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس