افسران اسرائیلی به نتانیاهو: در دیکتاتوری، خدمت نخواهیم کرد

۳۰۰ نفر از افسران و سربازان ذخیره ارتش رژیم موقت صهیونیستی ضمن حمله به نخست وزیر این رژیم، دوران حکومت وی را دیکتاتوری عنوان کردند و گفتند که دیگر فریب دروغهای وی را نخواهند خورد.

به گزارش مشرق، منابع خبری عبری خبر دادند که ۳۰۰ نفر از افسران و سربازان ذخیره ارتش رژیم موقت صهیونیستی به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم موقت انتقاد کردند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، این افسران تأکید دارند که نتانیاهو از یک «جنایتکاری حمایت می‌کند که خواستار نابودی روستاهاست و به زعم اتحاد اسرائیل، ما را نصیحت می‌کند که از اجرای دستورات سرپیچی نکنیم».

مقصود این عناصر اسرائیلی، اظهارات بزالل اسموتریچ (Bezalel Smotrich) وزیر دارایی این رژیم است که مدعی شده بود باید شهرک حواره در جنوب نابلس با خاک یکسان شود. این ادعای وی در واکنش به عملیاتهای استشهادی علیه صهیونیستها مطرح شد.

این افسران و سربازان خطاب به نتانیاهو گفتند: در سایه دیکتاتوی خشونت‌بار [خود] به ما دروغ نگو و ما را از جمله کسانی یاد نکن که از دستورات سرپیچی می‌کنند و ما را تهدید موجودیتی عنوان نکن».

این عناصر صهیونیست در پایان به نخست وزیر این رژیم هشدار دادند: ما در دیکتاتوری، خدمت نخواهیم کرد. دیگر دروغهایتان ما را فریب نخواهد داد».

این شبکه همچنین خبر داد که یواف گالانت وزیر جنگ صهیونیستی و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک این رژیم قرار است فردا با فرماندهان نیروهای ذخیره ارتش دیدار کنند تا «ارتش اسرائیل را از هر گونه درگیری سیاسی خارج کنند».

ین در حالی است که تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد. تظاهراتی که در دسامبر گذشته با دهها هزار نفر آغاز شد، اکنون به حدود ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

روز گذشته، (یکشنبه، ۵ مارس) هم ۳۷ خلبان صهیونیست از مجموع ۴۰ خلبان که در نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، اعلام کردند که در آموزش‌های روز چهارشنبه در اعتراض به اقدامات کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» شرکت نخواهند کرد.

رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که این خلبانان که در اسکادران ۶۹ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی -یگان جنگنده‌های اف-۱۵- خدمت می‌کنند و از آن‌ها برای حمله به اهداف دور از فلسطین اشغالی استفاده می‌شود، به فرمانده این اسکادران اطلاع داده‌اند که در تمرینات حضور نخواهند یافت. براساس این گزارش، از خلبانان این یگان اعم از نیروهای رسمی و ذخیره برای حمله به اهداف در سوریه استفاده می‌شود.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف خواهند داد.

در این راستا هفته گذشته هم ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد؛ یگانی که مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    چرا ایران در مورد رسوایی دروغ گویی نتانیاهو سکوت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس