کد خبر 1469820
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۲
روسیه: بلینکن درخواست گفتگو با لاوروف را داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که درخواستی رسمی از سوی آمریکا برای گفتگوی وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست گروه ۲۰ ارائه شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید وزیر خارجه آمریکا مایل به گفتگو با همتای روس خود در نشست امروز گروه ۲۰ بوده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، درخواست ملاقات با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ روز پنجشنبه در دهلی نو را داشت و پس از آن گفتگوی کوتاهی میان دو طرف صورت گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: بلینکن خواستار تماس با لاوروف شد. هیچ مذاکره، ملاقات و موضوع دیگری صورت نگرفت.

گفتگوی کوتاه امروز میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه اولین دیدار رو در رو آنها از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲ بود.

پیش از این و در ژوئیه ۲۰۲۲، لاوروف و بلینکن برای اولین بار پس از وقفه ای طولانی با هم به صورت تلفنی گفتگو کردند.

لاوروف در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ با اشاره به پرونده انفجار در خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا گفت: از مجازات نشدن عامل خرابکاری در «نورد استریم» در منطقه تحت مسئولیت ناتو و اتحادیه اروپا شوکه شده‌ایم.

وزیر خارجه روسیه همچنین ضمن انتقاد از نقش مخرب آمریکا در توافق غلات، تأکید کرد: غرب با شرمی تمام، طرح ابتکاری دبیرکل سازمان ملل را برای ارسال کودهای شیمیایی روسیه به کشورهای آفریقایی دفن کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    مراقب باشید ایران مورد معامله قرار نگیرد
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    چه خوب که تونستی گفتگوی کوتاه امروز را انجام بدیدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس